گزارش و تحلیل

آتش جنگ آمریکا و کره شمالی دامن ایران را می گیرد

© AFP 2023 / Anthony Wallaceملاقات مقامات کره شمالی با کارشناسان سیاست خارجی آمریکا در اسلو
ملاقات مقامات کره شمالی با کارشناسان سیاست خارجی آمریکا در اسلو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، آمریکا با جدیت تمام درباره به پا کردن جنگ درکره شمالی تعمق می کند. برای تدارک تجاوز علیه کره شمالی آمریکا به ایجاد بی ثباتی در جمهوری های آسیای مرکزی و تعویض رژیم های حاکم در آن کشورها به دولت های گوش بفرمان ایالات متحده احتیاج دارد.

"روستیسلاو ایشچنکو" رییس مرکز تجزیه و تحلیل و پیشبینی موقعیت های استراتژیک روسیه برای خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: آمریکا در سرحد جنگ با کره شمالی قرار گرفته و چین وعده داده، اگر پیونگ یانگ در جنگ پیشدستی نکند از شمالی جانبداری خواهد کرد. اروپا ترسیده و از این حادثه فاصله گرفت.

آمریکا شرط گفتگو با کره شمالی را منتشر نمود - اسپوتنیک ایران
آمریکا شرط گفتگو با کره شمالی را منتشر نمود
آمریکا در جنگ با کره شمالی به این امر محتاج است که راه روسیه به چین قطع شود، برای همین لازم است که ایالات متحده به آقایی در کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان دست یابد. بدین سان کل راه ها در مثلث روسیه، چین، افغانستان و ایران برای روسیه بلوکه خواهد شد. برای آمریکا فقط دادن تضمین عدم مداخله روسیه در این درگیری کم است.

عجالتا محافل حکومتی کشور های آسیای مرکزی در حیطه نفوذ روسیه، ایران و چین قرار دارند، آنها معتقدند که در حال حاضر که سیاست آمریکا کم قابل پیشبینی است ملحق شدن به واشنگتن محال است. به این خاطر آمریکا باید در این کشورها مقدمات قیام گسترده ضد نظام های کنونی شان را تدارک ببیند که بسیار وقتگیراست.
حالا در جنوب ایالات متحده جنگ داخلی جریان دارد و برای پایان دادن به آن واشنگتن باید جنگی با پیروزی زودرس انجام دهد. برای این منظور به قصد منسجم شدن جامعه مدنی آمریکا کره شمالی دارای سلاح هسته ای انتخاب شده است. ولی این جنگ نباید طولانی و طاقت فرسا باشد. اقتصاد و روان آمریکایی ها توان آنرا ندارند. به این خاطر شرکت چین در آن حذف شده است.

اگر آمریکا تصمیم بگیرد جنگ در کره را به تعویق بیاندازد و به آماده سازی میدان نبرد برای این جنگ بپردازد و کاری کند تا روسیه و آمریکا در آن شرکت نکنند در این صورت ما در ماه های نزدیک شاهد متزلزل شدن موقعیت در همه جمهوری های آسیای مرکزی خواهیم بود و آمریکا سعی خواهد کرد تا برای این کار اسلامیگران مسلح از کشور هایی که در آنجا شکست خوردند از لیبی، سوریه، یمن و افغانستان به آسیای مرکزی منتقل شده و به عملیات تخریبی بپردازند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала