درخواست نماینده دموکرات از جمهوری‌خواهان: با ما همکاری کنید تا ترامپ را برکنار کنیم

© AP Photo / Susan WalshЗдание Конгресса США в Вашингтоне
Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک قانونگذار آمریکایی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا خواست برای برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از قدرت، با دموکرات‌ها متحد شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص خشونت‌های اخیر شارلوتسویل و محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی او، باعث انتقاد شدید دموکرات‌ها از وی شده است.
روز گذشته (سه شنبه) هم «گون مور»، نماینده حوزه انتخابیه چهارم ویسکانسین از حزب دموکرات انتقاد‌های خود از رئیس جمهور آمریکا را شدیدتر کرد و خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شد.
گون مور در این خصوص گفت: «دونالد ترامپ در اظهارات روز گذشته از تظاهرکنندگان نژادپرست در شارلوتسویل حمایت کرد و حامیان ضدنژادپرستی را عامل ایجاد این خشونت‌ها دانست. این نشان می‌دهد که دونالد ترامپ برای سمت ریاست جمهوری کشوری که فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده است، مناسب نیست.»
وی افزود: «همانطور که بار دیگر شنیدیم دونالد ترامپ از این افراد حمایت کرد. وقت آن رسیده است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اختلافات سیاسی‌شان را کنار بگذارند و متحد شوند. بخاطر روح کشورمان باید آن کرامت ملی را که دونالد ترامپ ربوده است، به کشور بازگردانیم. دوستان جمهوری‌خواه من، از شما تقاضا دارم تا حد ممکن با ما همکاری کنید تا این شخص را از قدرت برکنار کنیم و از این دوره تاریک در تاریخ کشورمان ر‌هایی یابیم».
گون مور نخستین نماینده دموکراتی نیست که خواستار کناره‌گیری ترامپ از قدرت شده است. پیش از این هم مکسین واترز، نماینده دموکرات کالیفرنیا اعلام کرده بود که ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا شخص مناسبی نیست. برد شرمن، نماینده دموکرات کالیفرنیا هم مقاله‌هایی در خصوص استیضاح دونالد ترامپ منتشر کرده‌ است.
روز شنبه درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست‌افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا رخ داد. در این درگیری‌ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала