املت بلژیکی با ماده سمی حشره کش

© AFP 2023 / John Thysاملت عظیم بلژیکی
املت عظیم بلژیکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحران املتی در اروپا سربلند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بحران املتی که در اروپا گسترش یافت بر سنت آشپزی در شهرک «مالمدی» در جنوب-شرق بلژیک تأثیر نگذاشت. در روز 15 اوت املتی با استفاده از 10 هزار تخم مرغ پخته شد.

در اتحادیه اروپا جنجالی در رابطه با کشف فیپرونیل حشره کش در تخم مرغ های بلژیکی و هلندی یافت شد. از این ماده برای درمان مرغ ها استفاده می شود اما بر طبق استاندارد اروپایی استفاده از فیپرونیل در مرغ داری که محصولات این رشته برای بازار درنظر گرفته شده است ممنوع است. کارشناسان معتقدند که تعداد تخم مرغ های حاوی این ماده برای سلامتی انسان خطرناک است. با وجود این، میلیون ها تخم مرغ حاوی فیپرونیل در مغازه های کشورهای اتحادیه اروپا به فروش می رسد.

سنت پخت املت عظیم الجثه با نام ناپلئون مرتبط است. بر طبق افسانه ای وقتی ارتش ناپلئون از جنوب فرانسه رد می شد در شهر« بسیر» که امپراطور در آنجا توقف کرد با املت از وی استقبال کردند.آن املت آنقدر به مذاق ناپلئون خوش آمد که روز بعد فرمان داد شهروندان املت های زیادی برای سربازانش پخت کنند.

 

تا کنون در دنیا 7« انجمن املت عظیم» وجود دارد. یک انجمن در بلژیک، دو انجمن در فرانسه و در کانادا، آرژانتین،آمریکا و کالدونی جدید هر کدام یک انجمن.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала