گزارش و تحلیل

آمریکا مقدمات جنگ را در جهان تدارک می بیند

© Photo / The U.S. ArmyАмериканский танк M1A2 Abrams
Американский танк M1A2 Abrams - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن صدها تانک و هویتزر به خارج منتقل می کند

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبرگزاری روسی EAdaily پنتاگون لشگرهای تانک خود را به بنادر اقیانوس آرام و خلیج مکزیک منتقل کرده و حالا این وسایل جنگی به کشتی های ترابری ایالات متحده بارگیری می شود. وبلاگنویس آمریکایی دارای اسم مستعاری به نام "آلردی هاپند" در توییتر خود عکس ها و ویدیو های نقل و انتقال اسلحه را منتشر کرد. از آنها پیدا است که قطار های آمریکایی حامل صد ها دستگاه تانک و هویتزر و تنکنیک سنگین به غرب و شرق آن کشور منتقل می شود. یکی از این قطار ها وارد بندر "بیومانت" در خلیج مکزیک شد که دارای حدود 150 هویتزر M109A6 بود. وزن یک دستگاه هویتزر 24 تن است. بعلاوه هویتزرها تعدادی تانک و نفرزرهی Hummer به کشتی عظیم الجثه 22 هزار تنی Cape Victory بارگیری می شود. این وبلاگ نویس اشاره کرد که عملیات نقل و انتقالات هر روز انجام می شود.

پیشتر از بندر "پورت آرتور" واقع در نزدیکی "بیومانت" کشتی باری Green Ridge حامل تکنیک جنگی راهی بندر "کلایپدا" لیتوانی واقع در کرانه دریای بالتیک شد. بعد از این دفعه این کشتی به "روتا" اسپانیا حرکت کرده و حدود 300 دستگاه سلاح سنگین از جمله تانک داشت.

گفتنی است که قبلا پنتاگون از بنادر شرق کشور به اروپا و به اردن به منطقه هممرز سوریه تکنیک سنگین برده بود لیکن تعداد تانک و هویتز بر آن خیلی کمتر بود. مثلا در ماه ژانویه به بندر "برمرهاون" آلمان از ایالت کولورادو 3500 سرباز، 87 دستگاه تانک، 18 دستگاه سیار توپ Paladin و 419 نفربر زرهی HMMWV و 144 ماشین جنگی Bradley آورده شد. در ماه مه به اردن بوسیله کشتی Liberty Passion حدود 100 واحد تکنیک سنگین حمل شد. آدرس دیگر تکنیک های سنگین تانک ها و هویتزها — لوس آنجلوس است. قطاری حامل صد ها دستگاه هویتزر M109A6 Paladin ساحل غربی آمریکا شده است. مقصد این بارها دقیقا معلوم نیست ولی در بندر نزدیک Long Beach یک کشتی دارای بارگیری 58 هزار تنی John Glenn لنگر انداخته است. مقصد حرکت آن معلوم نیست. وبلاگر می نوسد که این امر معلوم است که واشنگتن از این سمت دارد مقدمات یک جنگ را تدارک می بیند. در ضمن پنتاگون از همین سمت تحویل های نظامی برای کره جنوبی را انجام می دهد. ناگفته نماند که چند روز پیش دونالد ترامپ برای جنگ با کره شمالی ابراز آمادگی کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала