کاخ سفید: احتمالا یک کنسولگری روسیه در آمریکا بسته شود

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکاخ سفید: یک کنسولگری آمریکا در روسیه بسته می شود
کاخ سفید: یک کنسولگری آمریکا در روسیه بسته می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن در برابر مسکو مقابله مثل می کند. احتمالا" آمریکا در 1 سپتامبر یکی از کنسولگری های روسیه در خاک آمریکا را می بندد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اظهارات نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید، واشنگتن تصمیم مسکو برای کاهش کارکنان دیپلماتیک ایالات متحده در روسیه را غیرعادلانه خواند و هم اکنون به گزینه های مختلف برای پاسخ گویی می اندیشد.
نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوال "آیا امکان بسته شدن یکی از کنسولگری های روسیه در ایالات متحده آمریکا وجود دارد یا نه؟" گفت: "ما اقدامات ناعادلانه مسکو در کاهش تعداد کارکنان خود در خاک روسیه و مسئله پیرامون اموال دیپلماتیک را به طور جدی بررسی می کنیم. ما در حال بررسی روش های مختلف پاسخگویی به مسکو هستیم".

پیش از این، روزنامه "کامرسانت" به نقل از منابع دیپلماتیک آمریکا گفت، مقامات ایالات متحده ممکن است اقدام به بستن یکی از کنسولگری های روسیه در ایالات متحده بکنند. بر اساس گزارش این روزنامه، 1 سپتامبر این خبر اعلام خواهد شد
گفتنی است، در حال حاضر روسیه در ایالات متحده دارای چهار کنسولگری: در نیویورک، سان فرانسیسکو، سیاتل و هوستون است.

در ماه ژوئیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که تعداد کارکنان دیپلماتیک ایالات متحده آمریکا در روسیه باید به تعداد کارکنان سفارت روسیه در ایالات متحده — 455 نفر باشد. در نتیجه 755 نفر از کارکنان سفارت آمریکا باید خاک روسیه را ترک کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала