گزارش و تحلیل

اسرائیل با چه سلاحی ایران را خنثی می کند؟

© Photo / Public DomainТактическая система ПРО "Железный купол"
Тактическая система ПРО Железный купол - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نشریه اینترنتی "گازتا" چاپ روسیه، اسرائیل بروی پدافند هوایی نسل جدید "ارو" (پیکان ) به عبری "ختس" کار می کند که می تواند موشک در حال پرواز در فضا و اتموسفر را رهگیر کند.

به نوشته نشریه آمریکایی "دیفنس نیوز"، برای دفاع از جمعیت کشور و واحد های مهم در برابر خطر فزاینده موشکی ایرانی مواسسات صنایع دفاعی اسرائیل به طراحی سامانه جدید ضد موشکی موثر "ختس- 4" دست زدند.

قرار است سامانه موشکی جدید در دهه آینده تولید و راه اندازی شود. این سیستم دارای قابلیت آتشباری چندتایی بوده و موشک های ضد موشک آن بروی پلاتفرمهای وسایل نقلیه متفاوت مستقر و حمل خواهند شد. این سامانه عنصر مهم سیستم دفاع چند سطحی اسرائیل خواهد گردید.

"موشه پاتل" رییس سازمان دفاع ضد موشکی وابسته به وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که طراحی هنوز در فاز اولیه قرار دارد و همچنین شامل تاسیسات زیرساخت مربوطه است. "اکنون ما در حال ارزیابی فناوری ها بوده و راه هایی را در پدافند هوایی تعیین می کنیم که در آینده آنها را طی خواهیم کرد". به گفته این مقام اسرائیلی در این راستا تل آویو با آژانس دفاع ضد موشکی پنتاگون تعامل می کند.

ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سلاح جدید توطئه آمریکا و اسرائیل علیه ایران
به گفته "تل اینبر" مسئول تحقیات استراتژیک هوایی — فضایی موسسه "فیشر" اسرائیل، شعبه او مشغول رصد و تجزیه و تحلیل مطالب منتشره در ایران و عکس و ویدیوی های این کشوراست و به این نکته توجه کرد که سال گذشته حسین دهقان وزیر دفاع وقت ایران در باره لزوم پاره کردن دفاع ضد موشکی دشمن به وسیله موشک های بالستیک صحبت کرد. به دنبال سخنان او در آن گزارش ویدیوای در باره آزمایش موشک های نامشخص ایرانی درج شد که در آن باندهای پرواز و پایگاه های تخریب شده بوسیله این راکت ها آشکارا دیده می شدند. به عقیده"تل اینبر"، این ویدیو راستای حرکت برنامه موشکی ایران را نشان می دهد و مطابق آن گام بعدی ایران دسترسی به موشک هایی با کلاهک های جدا شونده و دارای هدایت مجزا است.

مقامات تل آویو می گویند: موسسات دفاعی اسرائیل باید در مقابل توان فزاینده موشکی ایران امکان های سیستم پدافند هوایی خود را به شدت تکمیل و بهبود دهند. "موشه پاتل" گفت: "پدافند هوایی کنونی اسرائیل دارد شب و روز کشیک می دهد. لیکن ما باید همچنین در فکر تکمیل آن باشیم. باید لااقل برای یک قدم جلوتراز خطر های بالقوه قرار داشته باشیم. برای این منظور ما حالا داریم فناوری های پیشرفته را مطابعه و ارزیابی می کنیم".

موشک های ختس-2 از 2000 در تسلیح اسرائیل قرار گرفته و امنیت 85 درصد خاک اسرائیل را تامین می کند. موشک ختس-3 وسیله مقابله با موشک های بالستیک میان برد شهاب- 3 و سجل ایران است. این موشک ها اسرائیلی همراه با آمریکا طراحی شده و تولید می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала