آمریکا به بیانیه سپاه و تقابل شناورها در خلیج فارس پاسخ داد

© AFP 2023 / Felix Garzaآمریکا به بیانیه سپاه و تقابل شناورها در خلیج فارس پاسخ داد
آمریکا به بیانیه سپاه و تقابل شناورها در خلیج فارس پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی آمریکا به بیانیه ی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران درباره ی اقدامات تحریک آمیز و غیر حرفه ای اخیر آمریکایی ها در خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی سپاه روز شنبه اطلاع داد: «در ساعت 4 بعد از ظهر جمعه ناو هواپیمابر نیمیتز و رزم‌ناو همراهش در حالی که تحت رصد و رهگیری ناوچه‌های موشک‌انداز ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ چهارم نیروی دریایی سپاه قرار داشتند، در محدوده‌ نفتی ــ گازی رسالت اقدام به پرواز بالگرد و نزدیک شدن به شناورهای سپاه کردند.»
نیروی دریایی سپاه پاسداران این اقدام شناورهای آمریکایی را «تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای» خواند.
نیروی دریایی آمریکا در واکنش به این بیانیه،روایتی دیگر را مطرح کرد. واشنگتن ادعا می کند ک یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا متوجه گروهی از شناورهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد که با سرعت بالا به سمت ناوگروه رزمی «نیمیتز» حرکت می کردند.
در بیانیه نیروی دریایی آمریکا خاطر نشان می شود: «نیروهای دریایی آمریکا برای برقراری ارتباط تلاش کردند اما پاسخی از شناورهای ایرانی دریافت نشد. مدت کوتاهی بعد از آن، بالگرد آمریکایی از فاصله‌ای نزدیک اقدام به پرتاب منور کردند که پس از آن شناورهای ایرانی حرکت خود به سمت ناوگروه را متوقف نمودند».
در ماه‌های گذشته، رویارویی قایق‌های تندرو مرزبانی جمهوری‌ اسلامی ایران با کشتی‌های جنگی خارجی به ویژه ناوهای آمریکایی به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شده است. نیروهای مرزبانی دریایی ایران که زیرنظر فرماندهی سپاه پاسداران در خلیج فارس حضور دارند بنابر وظیفه در مقابل حضور کشورهای خارجی و اقدامات این میهمانان ناخوانده می‌ایستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала