نخستین واکنش ها به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ در ایران

© AP Photoنخستین واکنش ها به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ در ایران
نخستین واکنش ها به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ در ایران اقدامی بسیار شجاعانه بوده است.

در تاریخ 27 ژوئن پایگاه ملی فضایی امام خمینی، با پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز ماهواره بر سیمرغ به فضا به طور رسمی افتتاح گردید. این مانور آزمایشی با واکنش های متعددی در خبرگزاری های جهان مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی خبرگزاری ها این اقدام ایران در شرایط بحرانی منطقه، تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران بسیار شجاعانه بوده است.

بخش انگلیسی زبان اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت: " این موشک قادر است، ماهواره هایی به وزن 550 پوند را به یک مدار 500 متری (310 مایل) فراتر از سطح زمین ارسال نماید".

باشگاه خبرنگاران جوان مجموعه ای از این واکنش ها را منتشر نموده است: شبکه i24 اسرائیل نیز نوشت: "ایران در اوج انتقاد آمریکا از برنامه موشکی‌اش، با موفقیت یک موشک ماهواره‌بر را به فضا پرتاب کرد". آسوشیتدپرس نیز گفت: ایران ماهواره ‌بر خود را با قابلیت حمل یک محموله ۲۵۰ کیلوگرمی با موفقیت آزمایش کرد

"همچنین، روزنامه تایمز اسرائیل اعلام کرد: "ایران یک موشک ماهواره‌بر را برپایه فناوری که می تواند در ساخت موشک‌های دوربرد استفاده شود را با موفقیت آزمایش کرد.

اما خبرگزاری رویترز با انتشار خبر پرتاب موشک از سوی ایران، منتظر واکنش آمریکا است: "ایران در اقدامی که احتمالا واکنش آمریکا را به همراه خواهد داشت، موشک ماهواره‌بر خود را به فضا پرتاب کرد". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала