معاون دادستانی ایران تهدید کرد علیه وزیر ارتباطات کشور اعلام جرم کند

© Fotolia / Curioso PhotographyБашня Азади в Тегеране
Башня Азади в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل ایران اظهار داشت اگر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به عدم اجرای دستورات قضایی در رابطه با فضای مجازی مخصوصا کانال های تلگرامی ادامه دهد، علیه وی اعلام جرم خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل ایران اعلام کرد: تاکنون بنا به دلایلی که خود وزیر ارتباطات از آن مطلع هستند در قبال عدم اجرای دستورهای قضایی مرتبط با فضای مجازی کوتاه آمده و مماشات نموده ایم، از این به بعد اگر وزیر ارتباطات اقدامی نسبت به اجرای دستورهای قضایی در مورد محتواهای مجرمانه به عمل نیاورند حتماً پس از کسب اجازه از دادستان محترم کل کشور و مسئولان عالی قضایی علیه او اعلام جرم خواهم کرد.
معاون دادستان کل ایران در بخشی از سخنان خود گفت: کانال مربوط به گروهک تروریستی منافقین و کانال آمدنیوز دو نمونه بازر از کانال های مجرمانه تلگرامی هستند که مجرمانه بودن آنها برای همه محرز است و دستور قضایی هم برای مسدودسازی آنها صادر شده است ولی مسدود نشده اند. آیا آقای وزیر با فعالیت مجرمانه کانال گروهک تروریستی منافقین در کشور موافقند؟ چرا وزیر ارتباطات مدیر تلگرام را ملزم به اجرای دستور فیلتر کانال منافقین و امثال آن نمی کند؟ چرا از اقدام تلگرام در خصوص فیلتر نکردن این کانال ها دفاع می کند؟
عبدالصمد خرم آبادی افزود: وزارت ارتباطات تأمین کننده اینترنت کشور است، لذا مکلف است که اینترنت پاک به مردم تحویل دهد و اگر کوتاهی کند مسئولیت تمام آلودگی های فضای مجازی به عهده مسئولین آن وزارتخانه است.
خرم آبادی اظهار کرد: برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که داعش فیلم عملیات تروریستی خود در مجلس شورای اسلامی را در حین عملیات به صورت آنلاین از طریق تلگرام برای همه دنیا پخش کند و کسی نتواند از نظر فنی جلو این اقدام را بگیرد. همچنین برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که تیم های تروریستی داعش تمام هماهنگی های خود برای انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام دهد و نهادهای امنیتی کشور به لحاظ غیرقابل کنترل بودن تلگرام قبل از عملیات هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته باشند.
معاون قضایی دادستان کل ایران اظهارداشت: وزارت ارتباطات نباید اجازه می داد دو سوم فضای مجازی کشور به اشغال بیگانگان در آید. اگر شبکه های اجتماعی بومی و با کیفیت و پرسرعت در کشور وجود داشت مدیر تلگرام اینگونه با تکذیبیه های متعدد خود مسئولین وزارت ارتباطات را تحقیر نمی کرد. تاخیر وزارت ارتباطات در ایجاد شبکه های اجتماعی بومی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала