گسترش همکاری روسیه و ایران در زمینه ساخت انواع پهپاد

© Photo / U.S. Air Force/ Bobbi Zapkaگسترش همکاری روسیه و ایران در زمینه ساخت انواع پهپاد
گسترش همکاری روسیه و ایران در زمینه ساخت انواع پهپاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: کار مشترک را با روس ها شروع کرده ایم که شامل همکاری در طراحی و صادرات برخی از پهپاد هایی است که می توانیم به روسیه صادر کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ایران گفت روسیه همواره به دنبال همکاری با ایران در زمینه پهپادها بوده است، وی خاطرنشان کرد: چند کار مشترک را با روس ها در این زمینه شروع کرده ایم که شامل همکاری در طراحی و صادرات برخی از پهپاد هایی است که می توانیم به روسیه صادر کنیم.

وی افزود: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه طراحی و تولید پهپادها جزو کشورهای برتر جهان است، روسیه تمایل بسیار زیادی برای همکاری در این حوزه دارد که البته به صورت رفت و برگشتی خواهد بود و ما نیز از برخی تکنولوژی های آنها استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ایران با اشاره به حضور چهار مدل از پهپادهای ساخت ایران در نمایشگاه هوافضای روسیه، ادامه داد: نمی توان آخرین دستاوردهای کشور را در این گونه نمایشگاه ها عرضه کرد چراکه ارائه محصولات باید به صورت کنترل شده باشد.

بنی طرفی در پایان گفت: آنچه که به نفع جمهوری اسلامی است را سریع پیش خواهیم برد، البته روس ها در برخی موارد خصوصا پهپاد ها درخواست هایی دارند که نمی توانیم آن را اجابت کنیم.
گفتنی است در نمایشگاه صنایع هوافضای روسیه (ماکس ۲۰۱۷)، جمهوری اسلامی ایران با ارائه چهار مدل از پهپاد های خود با نام های مهاجر، فطرس، کرار و یسیر (اسکن ایگل ایرانی)، توانمندی های کشورمان در طراحی و ساخت پهپادهای مختلف جت و پیستونی را به بازدیدکنندگان عرضه کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала