گزارش و تحلیل

مرگ خلیفه بغدادی پایان کار غده سرطانی خاور میانه نیست

© REUTERS / Social Media Website via Reuters TVمرگ خلیفه بغدادی پایان کار غده سرطانی خاور میانه نیست
مرگ خلیفه بغدادی پایان کار غده سرطانی خاور میانه نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا خلیفه جعلی داعش مرده است؟

اواسط ماه ژوئن وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اواخر ماه می در جنوب شهر رقه سوریه در نتیجه حمله هوایی نیروی هوافضای روسیه، فرمانده داعش و 300 شبه نظامی نابود شدند. خبر مربوط به مرگ تروریست شماره یک مانند بمبی فضای مطبوعات را دربرگرفت. در اینترنت حرف های ضد و نقیضی منتشر شد در خصوص اینکه رهبر دست نیافتنی داعش زنده است. رسانه های ایرانی به نوبه خود فیلم هایی را منتشر کردند که مرگ تروریست شماره یک را تایید می کرد.
یازدهم ژوئیه ، کشته شدن ابوبکر بغدادی توسط خود شبه نظامیان تایید شد. شبکه السومریه با استناد به منبعی در نینوای عراق در این خصوص اطلاع داد. طبق گفته های این منبع ، پیروان داعش بیانیه ی کوتاهی را منتشر کردند که در آن از مرگ بغدادی خبر داده و خلیفه ی جدید را نیز معرفی کرده اند. در عین حال بحث و گفتگو در خصوص مرگ یا دوباره زنده شدن عجیب و غریب این تروریست ممکن است مدت های طولانی ادامه یابد.
مهمتر از همه این است که بدانیم چه خواهد شد اگر بغدادی واقعا مرده باشد؟ آیا این به معنای آغازی بر پایان کار داعش است که از سال 2013 کشورهای خاور میانه را به ترس و وحشت انداخته است؟ حسن شمشادی، کارشناس نظامی رادیو و تلویزیون ایران در سوریه و عراق که با چشمان خود فجایع جنگ و حمله داعش را دیده است در گفتگو با اسپوتنیک در این باره توضیح داد:


شمشادی همچنین خاطر نشان کرد که تلاش متحدین در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق نباید پس از مرگ خلیفه ی جعلی متوقف شود. حسن شمشادی می گوید: " ایران، روسیه و عراق هنوز باید با فعالیت و قاطعیت بیشتری همکاری شروع شده را ادامه دهند همکاری که می تواند جریان جنگ با داعش را در منطقه به نفع خودشان تغییر دهند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала