گزارش و تحلیل

قوانین آمریکا خوردن سیر، پیاز و حمام را ممنوع می کند

CC0 / / پیاز
پیاز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکثر قوانین آمریکا پوچ و مسخره هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت مرکز سنجش افکار عمومی «راسموسن رپورتس»، بیش از نیمی از آمریکایی های بزرگسال معتقدند که در آمریکا قوانین بیفایده و پوچ زیاد هستند. شایان ذکر است که تمام این قوانین، فاقد اساس تاریخی هستند و ارگان های محلی قوانین غیر عادی را مقرر می کنند. مثلا قانون منع تاتو و حمام و یا اجازه گاز گرفتن سگ توسط پلیس.

در هر یک از ایالات آمریکا، مقامات ایالتی می توانند قوانینی را به تصویب برسانند که فقط شهروندان آن ایالات را در بر خواهد گرفت. از آنجا که تمام شهروندان با اینگونه قوانین موافق نیستند سایت «دامب لائوز»(قوانین احمقانه) راه اندازی شد که آمریکایی ها می توانند غیرعادی ترین قوانین ایالت خود را در آنجا به اطلاع کاربران برسانند.

در سال 2014 در نیویورک سلفی با ببر منع شد.

با وجود ارزش های دمکراتیک که اساس جامعه آمریکا را تشکیل می دهد، در ایالات متحده قوانینی وجود دارد که آزادی شهروندان را محدود می سازد. به عنوان مثال در شهر «بروک فیلد»ایالت ویسکونسی، تاتو برای شهروندان ممنوع شده است.

در ایندیانا دوستداران پیاز و سیر می توانند از نظر قانونی با مشکل روبرو شوند. بر طبق قانون مصوبه در ایالت ایندیانا افرادی که پیاز و سیر خورده باشند اگر زودتر از 4 ساعت از زمان خوردن این مواد غذایی وارد وسایل نقلیه و یا امکان عمومی بشوند مجازات خواهند شد.

در ایالت اوهایو به مأموران پلیس اجازه داده می شود سگ را گاز بگیرند اما رنگ کردن مرغ و خرگوش ممنوع است.

در کارولینای جنوبی، اگر مردی از قول ازدواج سر باز زند جریمه می شود و یا به زندان خواهد افتاد.در ایالت میشیگان،مردها اگر به وسوسه دختران مجرد دست بزنند تا 5 سال در زندان آب خنک خواهند خورد.

در کالیفرنیا حمام هم جریمه سنگینی دارد و برای جلوگیری از شیوع ایدز هیچکس حق ندارد در حمام عمومی حمام کند. در قرن بیستم، این نوع حمام ها را جایی برای رواج فاحشه گری می دانستند. از اینرو دولت ایالت کالیفرنیا تصمیم گرفت با منع حمام به مسأله رواج ایدز و فاحشه گری پایان بدهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала