توطئه جدید آمریکا بر علیه ایران

© AFP 2023 / Saul Loebتوطئه جدید آمریکا بر علیه ایران
توطئه جدید آمریکا بر علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز گذشته نشریه ای که به وابستگی اش به اسرائیل معروف است در آلمان خبری مبنی بر اینکه ایران تلاش داشته فناوری هسته ای را از آلمان خریداری کند که می تواند در تولید تسلیحات هسته ای از جمله کلاهک های هسته ای برای موشک هایش استفاده شود، را منتشر کرده.

البته با توجه به سابقه ی این نشریه معلوم است که ماجرا ساختگی است و هدف های دیگری پشت پرده ماجرا نهفته می باشد ولی به هر حال با توجه به سوابق تاریخی عملکرد آمریکایی ها می توان نتیجه گرفت که آمریکایی ها و اسرائیلی ها در حال تدارک توطئه جدیدی بر علیه ایران می باشند.
توطئه ای که بسیار شبیه توطئه های قبلی آمریکا بر علیه بسیاری کشورهای دیگر بوده و هست.
شاید برخی به یاد داشته باشند که آمریکا عراق را متهم به نگهداری تسلیحات کشتار جمعی نمود و علیرغم اینکه همه سازمان های معتبر بین المللی تاکید داشتند که هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعای ایالات متحده وجود ندارد اما در نهایت به عراق حمله کرد و بلاهایی که تا به امروز گریبانگیر عراق و جهان شده را بر سر عراق و جهان آورد، منظور بنده از بلاهایی که بر سر جهان آمد همانا تروریسمی است که پس از اشغال عراق توسط ایالات متحده در جهان منتشر شد.
در نهایت هم معلوم شد که همه گزارش های غربی بر علیه عراق ساختگی بود و آمریکایی ها و انگلیسی ها حتی یک عذر خواهی بی ارزش بابت به خاک و خون کشیدن صدها هزار انسان بی گناه در عراق نکردند.
یا شاید برخی به یاد داشته باشند معمر القذافی برای اینکه بهانه تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیکی، که آمریکایی ها ادعا داشتند لیبی برای محو اوروپا تولید می کند، اقدام به جمع آوری کل برنامه هسته ای و موشکی خود نمود و همه تجهیزات مرتبط را بار کشتی کرد و به حساب لیبی برای آمریکایی ها فرستاد.
قذافی حتی پس از این ماجرا به آمریکایی ها و اوروپایی ها اعلام کرد که هر کارشناسی را که می خواهند می توانند به لیبی بفرستند و لیبی به عنوان مهمان پذیرای کارشناسان غربی خواهد بود وخود همه هزینه های آنها را پرداخت خواهد کرد تا هر جای کشور پهناور لیبی خواستند بروند و تحقیق کنند که اگر ذره ای هم شک در ذهن آنها وجود دارد از بین برود.
رهبر لیبی حتی برای اینکه دل رهبران غربی را به دست آورد اقدام به تامین هزینه های انتخاباتی آنها نمود، اما در نهایت چه بلایی سر لیبی آمد؟
هنوز معلوم نیست هدف از انتشار چنین گزارشی بر علیه ایران چه می باشد و صحت و سقم آن تا چه حد است اما امری که بدیهی است این است که آمریکایی ها به کمک اسرائیلی ها در تلاش هستند ببینند آیا سناریوی سابق خود را در مورد ایران هم می توانند پیاده کنند یا نه.
آمریکایی ها پس از امضای برجام و پس از اجرای آن توسط ایران و پس از تایید مجامع بین المللی که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده دائما در حال بهانه جویی بودند تا هم تعهدات خود در برجام را اجرا نکنند هم اینکه بهانه ای پیدا کنند تا زیر برجام بزنند وقتی هم که نتوانستند بهانه ای پیدا کنند ظاهرا اینبار در صدد بهانه سازی می باشند.
مشکل اصلی آمریکایی ها در حال حاضر این است که ایران برای مهار آنها هم مرزهای مجازی خود را گسترش داده و به مرز سرزمین های اشغالی فلسطین رسیده هم اینکه علیرغم همه تلاش های آنها حاضر نیست زیر بار فشارهای ایالات متحده برود.
از سوی دیگر به دلیل شرایط شخصیتی آقای ترامپ که کاریزمای جذب مجامع بین المللی را ندارد بسیاری از کشورها و مجامع بین المللی با ایالات متحده همراه نیستند.
با توجه به این شرایط آمریکایی ها و اسرائیلی ها ظاهرا تصمیم گرفته اند که توطئه خود را از آلمان شروع کنند چون بزرگترین همپیمان مخالف سیاست های ایالات متحده در جهان امروزه آلمان به حساب می آید.
با توجه به اینکه رسانه های همسو با ایالات متحده و اسرائیل و متحدین عرب آنها تلاش دارند این مساله را نمایان نمایند باید نشست و دید هدف آنها از این سناریوی جدید چیست؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала