گزارش و تحلیل

بازی کودکانه ترامپ

© AP Photo / Evan VucciВизит президента США Дональда Трампа в Польшу
Визит президента США Дональда Трампа в Польшу - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اظهار نظری ساده لوحانه آقای ترامپ اراده کرده اند که نباید ایران جایگزین داعش در سوریه شوند واز روسیه خواسته اند ایران را در سوریه مهار کند وایران را با تروریست ها در یک خانه قرار داده.

یا واقعا آقای ترامپ از اوضاع جهان و منطقه بی خبر است و یا اینکه به در و دیوار می زند مشتریان عرب خود را راضی نگاه دارد و با چنین اظهار نظر هایی آنها را قانع کند که طی ملاقات با آقای پوتین قرار است طبق سفارش آنها بحث مهار ایران در سوریه را مطرح کند.
بد نیست که مقداری با آقای ترامپ به گذشته برگردیم و ببینیم سازمان تروریستی القاعده و داعش را چه کشورهایی ایجاد کرده اند وچه اهدافی برای تاسیس این تشکیلات داشته اند.
البته آقای ترامپ امروزه و پس از خواندن گزارش های ویژه ارگان های مختلف در آمریکا بخوبی می دانند که سازمان های تروریستی القاعده و داعش توسط ایالات متحده و همپیمانانش در منطقه تاسیس شدند و هدف آنها تجزیه مجدد منطقه وتخریب وجهه مسلمانان در جهان بوده و هست.

ژنرال هربرت مک مستر دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی - اسپوتنیک ایران
دستیار ترامپ انزوای ایران را پیشنهاد کرد
مشاوران آقای ترامپ هم بخوبی می دانند که این ایران است که همه برنامه های آنها در منطقه را بر هم زده و به همین دلیل هم هست که هم ایالات متحده و هم همپیمانان آن از دست ایران ناراحت هستند.
ایالات متحده جنگ تمام عیار بر علیه عراق راه انداخت اما نتوانست عراقی ها را رام خود کند و چون عراقی ها با پشتیبانی ایران حاضر نشدند شرایط حضور نیروهای آمریکایی در عراق را بپذیرند سازمان تروریستی داعش را تشکیل داد تا به آنها بگوید بدون حضور نیروهای آمریکایی هیچ امنیتی در عراق برقرار نخواهد شد.
دقیقا همان سناریویی که امروزه در افغانستان پیاده شده.
به دلیل اینکه بهانه حضور ایالات متحده در افغانستان منوط به باقی ماندن طالبان والقاعده و داعش است پس این گروه ها به هیچ وجه نباید از افغانستان رخت بکنند و افغان ها به هیچ وجه نباید رنگ صلح را به خود ببینند چون اگر دیگر گروه های تروریستی در افغانستان حضور نداشته باشند بهانه ای برای حضور نیروهای آمریکایی وجود نخواهد داشت.
در عراق و سوریه هم همین سناریو در حال اجرا می بود.
آمریکا پاداش اطلاعات در باره ابو محمد الجولانی، سرکرده النصره را 10 میلیون دلار اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
امریکا با مردم ایران مشکل ندارد
ایالات متحده به جای اینکه تسلیحات خریداری شده توسط ارتش عراق را تحویل این کشور دهد عراقی ها را متقاعد کرد که از امکانات نیروی هوایی ایالات متحده استفاده کنند تا آمریکا حضور داشته باشد و از هیچ تلاشی برای به اصطلاح خودشان هماهنگی با نیروهای همپیمان با ایران، اما در واقع تلاش برای مهار نیروهای وابسته به ایران در عراق، دریغ نکرد چون می دانست که تنها نیروهایی که می توانند ریشه گروه های تروریستی وابسته به ایالات متحده و همپیمانانش را بکنند همین نیروها هستند و نقشه ایالات متحده تکرار ماجرای افغانستان در عراق بود و نه ریشه کن کردن تروریست ها.
حتی چون ایران حاضر نشد با آمریکایی ها سر مهار نیروهای هم پیمانش در عراق هماهنگ کند اقدام به بمباران، به اصطلاح اشتباه، آنها نمود، ولی در نهایت این نیروهای همپیمان ایران بودند که زمین را در اختیار گرفتند و همپیمانان ایالات متحده و همپیمانانش در عراق را از صحنه خارج کردند.
همین ماجرا امروزه در سوریه نیز در حال تکرار است، اینبار با همکاری ایران و روسیه و همه نقشه های ایالات متحده در سوریه را بر هم زده اند.
از ماجرای تهمت های کاذب کسب اطلاعات مبنی بر اینکه قرار است ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کند تا بر هم زدن اجلاس آستانه با تحریک گروه های مسلح گرفته تا فشار برای مهار ایران همه به این دلیل است که ایالات متحده می خواهد به هر نحوی که شده سهمی در سوریه داشته باشد.
در واقع چون ایران و روسیه نقشه های ایالات متحده در سوریه را بر هم زده اند این کشور به بهانه جویی روی آورده و می خواهد میز بازی را بر هم بزند.
هم روسیه و هم ایران هم می دانند هدف ایالات متحده چیست و قطعا آقای پوتین زیرک تر از آن است که با بازی کودکانه آقای ترامپ بازی بخورد قطعا به وی نشان خواهد داد که رئیس جمهوری کاسب کار ایالات متحده با یک سیاست مدار کارکشته رو در رو است و با این بازی ها نخواهد توانست میانه ایران و روسیه را بر هم زند.
ایالات متحده هم بد نیست به فکر باشد سیاست های سابق خود در منطقه را بازنگری کند چون همه این سیاست ها نشان داده که هیچ وقت در منطقه وجهان به نتیجه نمی رسد و این ایالات متحده است که باید سیاست های خود را تغییر دهد، حضور ایالات متحده در منطقه خاور میانه یک وجود خارجی است در حالی که نفوذ ایران در این منطقه به فرهنگ و تمدن و تاریخ این منطقه پیوند خورده وهیچ کس نخواهد توانست این پیوند تاریخی را بر هم زند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала