نگرانی امریکا از نزدیک شدن بن سلمان با اسرائیل

© AP Photo / Hassan Ammarجانشین ولیعهد عربستان سعودی: چطور با ایران که منتظر ظهور مهدی موعود است مذاکره کنیم؟
جانشین ولیعهد عربستان سعودی: چطور با ایران که منتظر ظهور مهدی موعود است مذاکره کنیم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر سابق امریکا در تل آویو امروز سه شنبه اظهار کرد که انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، آرزوی اسرائیل بود که محقق شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزای ایرنا، سفیر آمریکا در تل آویو با بیان اینکه رژیم اسرائیل و عربستان سعودی منافع و تهدیدات مشترکی دارند، ولیعهدی بن سلمان را آرزوی دیرین اسرائیل نامید.

وی تاکید کرد که حضور بن سلمان فرصت های زیادی را برای اسرائیل در دوره حکومتش به وجود می آورد. با وجود وی اسرائیل می تواند جایگاه منطقه ای خود را بهبود بخشیده و با چالش های راهبردی و امنیتی خود مقابله کند.

شابیرو حال حاضر به عنوان پژوهشگر در مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم اسرائیل مشغول است می گوید: « نفرت بن سلمان از فعالیت ها و تحرکات اسلام سنی به ویژه اخوان المسلمین و تلاش وی برای مقابله با ایران، الگوی مشخصی از همپیمانی های منطقه ای را برای او تعیین می کند. به این معنا که وی تمایل زیادی برای داشتن مناسبات قوی با محمد بن زاید حاکم امارات و عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دارد».

شابیرو توضیح داد: بن سلمان آماده عادی سازی کامل روابط با اسرائیل در چارچوب اجرای طرح کشورهای عربی است.

وی همچنین به دولت آمریکا در دادن چراغ سبز به بن سلمان برای وارد کردن او در درگیری های منطقه ای غیر قابل پیش بینی، هشدار داد و گفت: بن سلمان جنگ یمن را به «شکل بدی» مدیریت کرد.

شابیرو این را تاکید کرد که، در صورتی که بن سلمان دست به ماجراجوهایی بزند که منافع آمریکا را تهدید کند، دولت آمریکا هشدار شدیدی اللحن به وی خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала