فیلم انیمیشن «رهایی از بهشت» برنده بهترین جوایز جشنواره های هنگ کنگ و لیسبون

© Photo / Eshragh Animationفیلم انیمیشن «رهایی از بهشت» برنده بهترین جوایز جشنواره هنگ کنک و لیسبون
فیلم انیمیشن «رهایی از بهشت» برنده بهترین جوایز جشنواره هنگ کنک و لیسبون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در انیشمین جهان جای خاصی بخود اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، فیلم بلند انیمیشن «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی در جشنواره هنگ کنگ در مراسم اختتامیه جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کرد.

این فیلم انیمیشن بلند سینمایی ساخته علی نوری اسکویی بر مبنای فیلمنامه مجید آسودگان ساخته شده است و علی نوری اسکویی و سید وحید علیایی تهیه‌کنندگان آن هستند.

داستان فیلم در کشوری در حال جنگ جریان دارد که یک نویسنده زن و آموزگار باید ۲ تن از دانش‌آموزان را در سفری همراهی کنند که زندگی را تغییر می‌دهد.

در بیانیه هیات داوران جشنواره به ترکیب تکنیک های نوآورانه هنری برای دستیابی به روایتی جذاب از یک داستان چندلایه و موسیقی و صدا توجه شده و کارگردان به لحاظ شجاعتی که در ساخت این انیمیشن نشان داده است مورد تحسین قرار گرفت.

جشنواره هنگ کنگ که همیشه توجه ویژه‌ای به آثار نو و خلاقانه دارد از بیست و هشتم ژوئن تا سوم ژوئیه برگزار شد.

این فیلم انیمیشن بلند سینمایی ساخته علی نوری اسکویی بر مبنای فیلمنامه مجید آسودگان ساخته شده است و علی نوری اسکویی و سید وحید علیایی تهیه‌کنندگان آن هستند.

شایان ذکر است که انیمیشن«رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی جایزه بهترین فیلم انیمیشن در جشنواره بین‌المللی فیلم «لیسبون» پرتغال را نیز نصیب خود کرده بود. این جشنواره از ۲۶ ژوئن تا اول ژوئیه برگزار شده بود.

جشنواره فیلم «لیسبون»از جمله جشنواره های معتبر اروپایی است که در دوره کنونی سال جاری،فیلم «Run» ساخته فرانک بلو از آلمان توانست جایزه بهترین فیلم داستانی را دریافت کند و جایزه بهترین فیلم مستند به جیمی کوهن از مکزیک برای فیلم «عمر و گلوریا» رسید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала