گزارش و تحلیل

طرح ایران برای تقابل با ترور و تحریم های آمریکایی

© AFP 2023 / Carlos Barriaطرح ایران برای تقابل با ترور و تحریم های آمریکایی
طرح ایران برای تقابل با ترور و تحریم های آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در زمینه تلاش های پیگیر آمریکا برای تصویب لایحه مربوط به وضع تحریم های جدید علیه ایران و روسیه، تهران اقدامات متقابل مخصوص به خود را برای ممانعت از این عمل واشنگتن طراحی می کند.

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ایران بیان داشت که طی همکاری با کمیته امنیت ملی ایران و کمیسیون سیاست خارجی در آینده ای نزدیک مسئله مربوط به تصویب طرح فوری ۲۰ ماده ای برای تقابل با تحریم های آمریکا علیه ایران بررسی خواهد شد.
جلالی خاطر نشان کرد: «طرح مقابله با طرح های ماجراجویانه و تروریسم آمریکا در منطقه توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آماده شده است. در چارچوب این طرح و به عنوان اقدام متقابل فوری دولت همچنین ۱ میلیارد تومان (۳۰۰ میلیون دلار) به سپاه برای مقابله با ترور آمریکایی و همچنین ۱ میلیارد تومان برای توسعه برنامه موشکی اختصاص داده است.»
طرح فوری از ۱۰ بخش تشکیل شده است و جنبه های مهمی را چون حمایت آمریکا از تروریسم، نقض حقوق بشر توسط آمریکا و مقابله با تحریم های اقتصادی آمریکا، حمایت از شهروندان ایرانی و نیروهای مسلح، هماهنگی اقدامات در مبارزه با ترورهای آمریکایی در منطقه شامل می شود.
ایران دقیقا چه برنامه ای برای مقابله با واشنگتن دارد؟ عماد آبشناس، کارشناس دائم اسپوتنیک از تهران، سردبیر روزنامه «ایران پرس» معتقد است که سپر اصلی مقابله با هر گونه حمله واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. در واقع قدرت سپاه باعث می شود که بتوان در مقابل ترور نظامی و اقتصادی آمریکا ایستاد.


این کارشناس همچنین خاطر نشان می کند که طبق طرح پیشنهادی، مجلس اقدامات متقابلی را در نظر می گیرد تا مانع نقض معاهده ی هسته ای از جانب آمریکا شود. که در واقع به معنای توقف برجام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала