مأموران کرملین خطرناک هستند

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeنظامیان آمریکایی
نظامیان آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره آمریکا قصد دارد از نظامیان خود در مقابل تبلیغات کرملین دفاع کند.

الیزابت اورن سناتور آمریکایی از حزب دمکراتیک طرح قانونی در باره دفاع از نظامیان آمریکایی در مقابل«تبلیغات روسی» در شبکه های اجتماعی را برای بررسی در کنگره پیشنهاد کرد. بعلاوه پنتاگن و وزارت امورخارجه موظف خواهند شد در باره درآمد مقامات عالیرتبه این نهادها گزارش بدهند. در گزارش باید مشخص شود که آیا آنها از «دولت های خارجی» رشوه دریافت کرده اند یا خیر.

در سند مذکور آمده است که ریاست پنتاگن موظف می شود هر سال گزارشی در خصوص تأثیر روسیه بر نظامیان آمریکایی تهیه کند. این نوع گزارش ها برای دسترس عموم آزاد خواهند بود.

در مقاله منتشره به نمونه ای اشاره می شود که نظامیان آمریکایی در شبکه های اجتماعی به تحسین الکساندر پروخورنکو-قهرمان روسیه-می پردازند. افسر 25 ساله واحد ویژه روسیه در سال 2016 میلادی در زمان ضربات هوایی به تروریست ها در نزدیکی پالمیرای سوریه جان خود را از دست داد.

در مقاله منتشره آمده است که اینگونه ابراز علاقه و توجه نسبت به روسیه —نتیجه کمپین دائمی کرملین است. مطابق با  اطلاعات نشریه«پولیتیکو»، «مأموران روسیه» گویا در اینترنت با نظامیان آمریکایی آشنا می شوند. مثلا در فیس بوک آنها خود را دختران زیبا جا می زنند و سعی می کنند به این ترتیب اطلاعات جمع آوری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала