لیست بلندبالای کشتار داعش منتشر شد

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر لیست بلندبالای کشتار داعش منتشر شد
لیست بلندبالای کشتار داعش منتشر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش تا کنون، 51 عملیات تروریستی در 8 کشور اروپا انجام داده است. فرانسه بزرگترین قربانی داعش بوده است. کم سن وسالترین تروریست داعش 15 سال سن دارد.

آمار جدیدی از فهرست اقدامات تروریستی داعش تنها در اروپا به انتشار رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در تحقیقات آماری انجام شده توسط دانشگاه جورج واشنگتنِ آمریکا، بنیاد مطالعات سیاست بین المللی ایتالیا، آمار و لیست بلند بالایی از اقدامات تروریستی داعش از 2014 تا کنون در اروپا منتشر شده است.

1 — فرانسه، بیش از سایر کشورهای غربی، مقصد این عملیات تروریستی بوده است و 17 عملیات تروریستی در این کشور اتفاق افتاده است. پس از آن آمریکا با 16 مورد عملیات تروریستی و سپس آلمان با 7 مورد عملیات تروریستی قرار دارند. این عملیات، توسط 65 تروریست صورت گرفتند.

2 — 57 درصد مجرمان داعش، سوء پیشینۀ قضایی داشتند و از میان آن ها، 18 درصد، قبل از ارتکاب جنایت، زندانی شده بودند. از این تعداد تروریست، 43 نفر، کشته و 21 نفر بازداشت شدند و یک نفر نیز موفق به فرار شد.

3 — کم سن و سال ترینِ این تروریست ها، پسری 15 ساله بوده است. سالمندترینِ آن ها شخصی 52 ساله بود و به این ترتیب، میانگین سنی این تروریست ها 27 سال و سه ماه است.

3 — 73 درصد از مهاجمان، دارای شناسنامه کشوری بودند که ضد آن مرتکب عملیات تروریستی شدند و 14 درصد از مهاجمان، دارای مجوز اقامت بودند و 5 درصد نیز پناه جو یا پناهنده بودند.

4 —  تنها 18 درصد از مهاجمان، خارجی بودند و 8 درصد از حملات به دستور مستقیم داعش صورت گرفته است.

5 —  66 درصد از تروریست ها با داعش تماس داشتند و بقیه، کسانی بودند که خودسرانه مرتکب جنایت شده اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала