پنج رهبر سازمانهای تروریستی که بارها خبر کشته شدن آنها منتشر شد

© AP Photo / Militant video, Fileپنج رهبر سازمانهای تروریستی که بارها خبر کشته شدن آنها منتشر شد
پنج رهبر سازمانهای تروریستی که بارها خبر کشته شدن آنها منتشر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه 16 ژوئن اعلام کرد که ابوبکر بغدادی رهبر حکومت اسلامی احتمالا در حمله نیروی هوایی این کشور کشته شده است.

ابوبکر بغدادی بارها کشته شد اما پس از مدتی اخباری مبنی بر زنده بودن وی منتشر شد. رسانه های دنیا بارها این خبر را در صدر اخبار خود قرار دادند.
خبرگزاری اسپوتنیک لیست پنج عضو سازمان های تندرو و تروریستی که تقربیا هر روز خبر کشته شدن آنها منتشر می شد را تهیه نموده:

  • ابوبکر بغدادی

خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی "حکومت اسلامی" بارها مخابره شد، اما پس از آن مدتی خبر زندن بودن وی منتشر می شد. در سال 2015 وی به سختی مجروح شد، اما پس از این جراحات زنده ماند. آخرین خبر پیام "بغدادی" در نوامبر سال 2016 منتشر شد، او حامیان خود را به ادامه مبارزه فراخواند. در اوایل ماه ژوئن 2017 تلویزیون دولتی سوریه از کشته شدن "بغدادی" خبر داد و اعلام کرد که او احتمالا طی یک حمله هوایی کشته شده است.
در 16 ژوئن 2017 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رهبر"حکومت اسلامی" گفته می شود در حمله نیروی هوایی روسیه کشته شده است.
در تاریخ 29 ژوئن علی شیرازی نماینده رهبر ایران در سپاه قدس در گفتگو با ایرنا خبر کشته شدن وی را تایید کرد، همچنین سایت تلویزیون دولتی ایران تصویری از جسد "بغدادی" منتشر کرد. (صحت این تصاویر هنوز تایید نشده)

  • اسامه بن لادن

پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر 2011، اسامه بن لادن در تمام دنیا شناخته شد. او مدت طولانی مخفی شد و بارها خبر کشته شدن او در رسانه های مختلف منتشر شد. "بن لادن" توسط نیروی دریایی آمریکا در سال 2011 کشته شد. جسد او به صورت مخفیانه در دریا انداخته شد.

  • مولا عمر

در سال 2007 خبر کشته شدن مولا عمر برای نخستین بار منتشر شد و طالبان این خبر تکذیب کردند. در ژانویه 2010 سرهنگ امیر سلطان طرار افسر سابق اطلاعاتی پاکستان به عنوان "پدر خوانده" طالبان شناخته شد و اعلام کر که "عمر" زنده است و آماده است برای صلح در افغانستان از القاعده جدا شود.
در سال 2011 سازمان سیا اعلام کرد که "عمر مولا" از یک حمله قلبی جان سالم به در برد. در تاریخ 29 ژوئیه رسانه های آمریکایی، انگلیسی و پاکستانی از کشته شدن "مولا عمر" رهبر طالبان خبر دادند. رهبر طالبان بیش از دو سال پیش بر اثر بیماری سیل کشته شد.

  • شامل باسایف

شامل باسایف تروریست چچنی، حملات تروریستی مختلفی در خاک روسیه را سازماندهی کرد. در سال 1991 "باسایف" هواپیمای مسافربری از مینرالنیه وودی به ترکیه ربوده شد. ربایندگان تسلیم شدند و به چچن بازگردانده شدند. او همچنین اقدام به گروگانگیری در یک بیمارستان در شهر بودیونوفسک در روسیه کرد که طی آن 147 نفر کشته شدند. در سالن تئاتر در مسکو در سال 2002 اقدام به گروگانگیری کرد که 129 تن کشته شدند، حملات انتحاری در سال 2003، انفجار در مترو مسکو در سال 2004، گروگانگیری در مدرسه بسلان در سال 2002 که منجر به کشته شدن 330 گروگان شد.

خبر کشته شدن "باسایف" بارها اعلام شد. خبر هلاکت وی در سالهای 1995، 2000 و 2005 منتشر شد. به گزارش "اف س ب" روسیه شامیل باسایف در تاریخ دهم ژوئیه 2006 در شهر اینگوشیتا کشته شد.

  • مسعود رجوی

رهبر مجاهدین خلق ایران در سال 1981 جنگ چریکی را برای سرنگونی "حکومت آخوندی" و استقرار جمهوری سوسیالیستی اسلامی را رهبری می کرد. در سال 1982 از ایران گریخت و پس از سال 2003 اخباری موثقی از وی در دسترس نیست. در رسانه هر از چندگاهی اخبار تایید نشده ای مبنی بر مرگ وی منتشر می شود؛ در سال 2016 خبر مرگ وی بر اثر بیماری ایدز منتشر شد. با این حال در حال حاضر به صورت رسمی این خبر تایید نشده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала