ظاهر شدن هواپیمای شناسایی آمریکا در نزدیکی سواحل سوریه

© Photo / Tataquaxتقاضای دو سناتور آمریکایی برای لغو قرارداد بویینگ با ایران
تقاضای دو سناتور آمریکایی برای لغو قرارداد بویینگ با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای شناسایی چند منظوره Boeing P-8A Poseidon روز چهارشنبه در نزدیکی سواحل سوریه ظاهر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین، در این هفته تحرک غیرعادی نیروی هوایی آمریکا در حریم هوایی سوریه مشاهده می شود. به عقیده کارشناسان در منطقه این می تواند نشانه تدارک عملیاتی علیه ارتش دولتی سوریه باشد.
المیادین یادآور می شود که سپتامبر سال گذشته نیز Boeing P-8A Poseidon برفراز نواحی شرقی سوریه ظاهر شده بود. چند ساعت پس از این رویداد حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا به حوالی شهر دیرالزور سوریه صورت گرفت که اکنون تحت محاصره داعش قرار دارد.
به گزارش المیادین همچنین دو هواپیمای دیگر آمریکایی مجهز به وسایل راداری و شناسایی الکترونیکی Boeing RC-135 V/W Rivet Joint و Boeing WC-135 Constant Phoenix در آسمان سوریه قرار دارند که دومی حامل وسایل کشف و شناسایی انفجارات هسته ای و مهمات شیمیایی است.
المیادین همچنین به گزارش های رسانه های اسرائلی جلب توجه می کند که نوشته اند ناو هواپیما بر "جرج بوش" که در عملیات علیه داعش شرکت دارد، روز اول زوئیه وارد سواحل اسرائیل خواهد شد. آمریکایی ها دو هفته قبل ناو گروه تحت رهبری ناو هواپیما بر "جرج بوش" را به شرق دریای مدیترانه منتقل کردند.
بندر حیفا در اسرائیل در سالهای 80 و 90 قرن بیستم میلادی پایگاه ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала