آمادگی مسکو برای پاسخ به توقیف اموال دیپلماتیک خود در آمریکا

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی مسکو برای پاسخ به توقیف اموال دیپلماتیک خود در آمریکا
آمادگی مسکو برای پاسخ به توقیف اموال دیپلماتیک خود در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو پاسخ خود را برای توقیف اموال دیپلماتیک روسیه در آمریکا آماده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا در مصاحبه ای با شبکه روسیه ۱، این مطلب را عنوان نمود. زاخاروا تاکید نمود که مسئله مربوط به اقدامات متقابل به بسته ی تحریم های آمریکایی را فقط وزارت امورخارجه روسیه بررسی و حل نمی کند.
دسترسی به ویلای خارج شهر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد که در نیویورک قرار داشت و سفارت روسیه در واشنگتن برای روس ها در دسامبر سال ۲۰۱۶ بسته شد. در آن زمان این تصمیم توسط دولت رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما اتخاذ شد. همچنین ۳۵ دیپلمات روس و اعضای خانواده شان نیز در مدت زمان کوتاهی از آمریکا دیپورت شدند.
در آن زمان مسکو تصمیم گرفت که فعلا پاسخی به این اعمال ندهد. دولت جدید آمریکا دونالد ترامپ قول داده بود که برای یافتن راه حل های مشکلات و گره ها در روابط با روسیه تا ۲۳ ژوئن و قبل از ملاقات معاون وزیر امور خارجه روسیه سرگی ریابکوف و همتای آمریکاییش توماس شنون در سن پترزبورگ چاره ای بیاندیشد.
ضمن اینکه مسکو بارها تاکید نمود که واشنگتن باید پاسخ درست و شفافی بدهد. اما هیچ کاری انجام نشد. ضمن اینکه کنگره بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه در ارتباط با اوضاع در اوکراین را بررسی می کند. در نتیجه گفتگوی بین معاونین وزرای امور خارجه دوکشور شکل نگرفت.
در بین پاسخ های روسیه از جمله ممنوعیت سفر دیپلمات های آمریکایی به ویلاهایشان بررسی می شود. همچنین دیپورت شدن دیپلمات های آمریکایی نیز بعید نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала