عودت تسلیحات ارسالی آمریکا برای کردها پس از شکست داعش

© AP Photo / Kurdistan Region Security Councilعودت تسلیحات ارسالی آمریکا برای کردها پس از شکست داعش
عودت تسلیحات ارسالی آمریکا برای کردها پس از شکست داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، پنتاگون به آنکارا اطمینان داده که لیست تسلیحات ارسالی برای یگان های کرد سوریه را به این کشور اعلام کرده و مقدمات عودت این تسلیحات را پس از آزاد سازی شهر رقه در سوریه فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک، "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا طی نامه ای به "فکری ایشیق" وزیر دفاع ترکیه از ارائه لیست تسلیحات ارسالی برای کردهای سوریه خبر داد و ادامه داد که این تسلیحات پس پیروزی بر نیروهای گروهک تروریستی داعش عودت داده خواهند شد.
پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا فرمان ارسال تسلیحات سنگین نظامی برای نیروهای کرد سوریه، جمله خمپاره انداز و مسلسل سنگین را صادر کرد که این امر با اعتراض ترکیه مواجه شد و آنکارا معتقد است که این کردها با حزب ممنوعه کارگران کردستان در ارتباط می باشند.
رسانه ها ترکیه گزارش دادند، که طی یک ماه گذشته آمریکا نزدیک به 348 کامیون اسلحه برای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه ارسال گردیده.در سال 2013 شهر رقه به تصرف گروهک تروریستی داعش درآمد و پس از آن این شهر به عنوان پایتخت غیر رسمی تروریست ها معرفی شد. در سال 2016 ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا از آغاز عملیات آزادی این شهر خبر داد که تا به امروز جنگ برای آزادی این شهر ادامه دارد.
حمله زمینی به شهر رقه از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر آنان را کردها تشکیل میدهند با پشتیبانی نیروهای ویژه و هواپیماهای آمریکا در جریان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала