تلاش برای ایجاد مانع در راه خروج ایران از انزوا

© Photo / هادی نویدسفر ویکتور گورباتکو فضانورد روسیه به اصفهان
سفر ویکتور گورباتکو فضانورد  روسیه  به اصفهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات تروریستی چندی پیش در تهران علاوه بر اهداف سیاسی دارای هدف اقتصادی نیز بود که درباره آن تقریبا هیچ چیزی نمی گویند.

سفارش دهندگان این حملات حتما امیدوار بودند شمار زیاد گردشگران را که انبوهی از آنها پس از برداشته شدن تحریم ها به ایران سرازیر شده بودند، کاهش دهند. روزنامه "مسکووسکی کامسامولتس"، چاپ مسکو مطلب گریگوری کوباتیان، گردشگر مشهور را منتشر کرده که اسپوتنیک خلاصه بخش هایی از آنرا به شما تقدیم می کند. این گردشگر که اندکی قبل از حملات تروریستی در تهران به ایران سفر کرده بود، چنین می نویسد:
سرسرای هتل عباسی اصفهان که فواره ها، مستخدم های دارای لباس های زیبا و لوسترهای عظیم و مجلل آن چشم ها را خیره می کند، پر از گردشگران است.
گروهی از گردشگران ایتالیایی را می بینیم که زنان ، کودکان ، افراد کهن سال و حتی یک معلول در بین آنها دیده می شود. آنها شکوه و جلال هتل عباسی را تحسین می کنند. هیچکدام از آنها نترسیده به کشوری بیاید که چندی پیش آنرا "محور شرارت" و "مهد ظلم" می نامیدند.
گردشگران از سراسر جهان در نقاط دیدنی اصفهان گردش کرده و از تماشای زیبایی های این شهر لذت می برند. مرکز اطلاع رسانی نقشه ها و کتابچه های رایگان راهنمای سفر را در بین گردشگران توزیع می کند. با وجود اینکه از برداشته شدن تحریم ها زمان زیادی نگذشته، ایران به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و سفر به این کشور در بین گردشگران مد شده است. ایران دارد عوض می شود.
در اصفهان کارهای مرمت و بازسازی جریان دارد. کاخ ها ، مساجد و موزه های این شهر تعمیر شده و در همه نقاط شاهد درخت کاری هستیم. حتی مجسمه های قنطروس (موجود افسانه ای نیمه اسب و نیمه انسان) و دوچرخه سواران در اصفهان به چشم می خورد که ظاهرا با اصول اسلامی خیلی مطابقت ندارد.
شهر رمانتیک شیراز نیز که آرامگاه های حافظ و سعدی، شاعران کبیر فارسی زبان در آنجا قرار دارد به همان اندازه اصفهان در جوش و خروش به سر می برد. مسجد ناصرالملک،آرامگاه شاه چراغ و مسجد علی ابن حمزه که از جمله نقاط دیدنی این شهر می باشند، پر از گردشگران هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала