لاوروف: چرا امریکا به جبهه النصره کاری ندارد؟

© Sputnik / Vitaliy BelousovГлава МИД РФ Сергей Лавров
Глава МИД РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه در پیام اخیر خود اظهار کرده است که تفاوتی نیروهای ائتلافی در رابطه با گروه جبهه النصره عجیب به نظر می رسد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که حتما از تیلرسون همتای امریکایی خود درباره سکوت نیروهای ائتلافی دربرابر جبهه النصره سوال خواهد کرد.

لاوروف ضمن تفسیر اقدامات نظامی کنونی در سوریه اظهار کرد که تعامل بین نیروهای نظامی در زمین و هوا بسیار تنگاتنگ شده است.

وی در نشست خبری پس از دیدار وزرای امور خارجه روسیه و فرانسه گفت: «این همکاری ها واقعا تنگاتنگ شده اتس. اقدامات نظامی زیادی در سوریه در حال انجام است؛ از یک طرف نیروهای مسلح سوری و از طرف دیگر نیروهای طرفدار دولت دمشق از جمله حزب الله هستند که از سوی ایران حمایت می شوند. در آنجا اپوزیسیون مسلح و تروریست ها فعالند.

نیروهای ترک و نیروهای امنیت ویژه کشورهای غربی و کشورهای منطقه هم در این میدان حضور دارند. نیروهای هوایی روسیه و نیروهای ائتلافی به رهبری ایالات متحده نیز قطب دیگر نیروهای حاضر را تشکیل می دهند.

روز یکشنبه گذشته نیروهای ائتلافی به رهبری امریکا برای مبارزه با داعش جنگنده سوخو-27 نیروهای هوایی سوریه را بر فراز آسمان رقه منهدم و سپس اظهار کردند که این هواپیما در نزدیکی مواضع نیروهای دموکرات سوریه بمب انداخته سات. دمشق تاکید کرد که هواپیمای نظامی سوریه در حال انجام ماموریت علیه داعش بوده است.

پس از این جریان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هر هواپیما و پهپادی که در منطقه انجام ماموریت روسیه توسط نیروهای هوایی این کشور در سوریه ظاهر شود، از سوی سامانه های ضد موشکی مورد هدف قرار خواهد گرفت. وزارت دفاع روسیه از تاریخ 19 ژوئن در چارچوب یادداشت تفاهم جلوگیری از بروز سوانح در آسمان سوریه به تعامل می پرداختند.

روز سه شنبه نیروهای هوایی امریکا یک پهپاد ساخت ایران مدل شاهد 129 متعلق به نیروهای هوایی سوریه را در نزدیکی منطقه التنف مورد اصابت قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала