استفاده از تراشه کاشته شده در دست انسان (عکس)

© Sputnik / Iliya Pitalevاستفاده از تراشه کاشته شده در دست انسان (عکس)
استفاده از تراشه کاشته شده در دست انسان (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعضی از مسافران در کشور سوئد بوسیله تراشه ریزی که در دستانشان کاشته شده است هزینه های خود را پرداخت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر استفاده کاربران از تراشه های کوچکی که در دست کاشته می شود مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
این تراشه این قابلیت را دارد که همانند کارت اعتباری هزینه های شخص را پرداخت کند و همچنین بعنوان کارت شناسایی نیز عمل می کند. یک اپراتور راه آهن در سوئد اعلام کرده است که ۱۰۰ نفر از مشتریان این شرکت از تراشه های کاشته شده در دست جهت پرداخت هزینه استفاده می کنند.

رکنا: مسافران یکی از اپراتورهای راه آهن در سوئد هزینه سفر خود را به وسیله تراشه ریزی پرداخت می کنند که در دست آنها کاشته شده است. یک اپراتور راه آهن در سوئد ادعا می کند ۱۰۰ نفر از مشتریانش تراشه های ریزی در دستان خود نصب کره اند تا هزینه سفر خود را به وسیله آن بپردازند. البته کارشناسان نسبت به مشکلات حریم خصوصی و امنیتی این فناوری هشدار داده اند. زیرا به وسیله این تراشه ها می توان افراد را ردیابی کرد. البته این اپراتور خدمت نصب تراشه را ارائه نمی دهد، بلکه مسافران خواهان استفاده از آن باید فناوری را از قبل داشته باشند. از سوی دیگر نصب تراشه در بدن، در سوئد پدیده تازه ای نیست. حدود ۲۰ هزار نفر در این کشور این نوع تراشه را نصب کرده اند و از آن برای ثبت ورود و خروج از محل کار و حتی پرداخت بهای مواد خوراکی استفاده می کنند. پایگاه خبری رکنا Rokna.ir #Rokna#Havades#Rokna.ir#rok#na#NEWS#Agancy#NEWSagancy#Crash#accident#Clip#Video#Politic#رکنا#رک#نا#حوادث#کلیپ#ویدئو#کلیپدیدنی#

Публикация от رکنا نیوز (@rokna.news) Июн 15 2017 в 6:59 PDT

طبق آمارهای اعلام شده حدود ۲۰ هزار نفر از افراد این کشور از این تراشه ها جهت ورود و خروج به محل کار و انجام خرید استفاده می کنند.
گفتنی است که این تراشه علی رغم نکات مثبت و مزایایی که دارد به جهت ردیابی افراد و به مخاطره انداختن حریم خصوصی و امنیت افراد مورد اشکال است.
بسیاری از کاربران این فناوری را عجیب پنداشته و معتقدند که داشتن کارت اعتباری برای آنها بهتر و سودمند تر است.
بعضی از کاربران معتقدند که این فناوری یکی از برنامه هایی است که از سوی ماسون ها در جهت نظم جهانی و برده کشی انسان ها پیشنهاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала