قطر: روسیه و ایران به ما پیشنهاد کمک داده اند، اما اکنون نیاز نداریم

© Sputnik / Aleksey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر قطر: روسیه و ایران به ما پیشنهاد کمک داده اند، اما اکنون نیاز نداریم
قطر: روسیه و ایران به ما پیشنهاد کمک داده اند، اما اکنون نیاز نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه پیشنهاد کمک های غذایی خود را به قطر اعلام نموده است، اما قطر می گوید اکنون به این کمک ها نیازی نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با کانال "روسیه 2": ""ایران همانند دیگر کشورهای دوست، پیشنهاد کمک خود را به ما ارائه داده است. روسیه نیز اعلام نموده در صورت نیاز یاری رسان ما خواهد بود. اما در حال حاضر ما نیاز به کمک نداریم. واردات کشور ما از ترکیه و دیگر کشورهای دیگر صورت می پذیرد".

پیش از این، آل تانی در مصاحبه خود با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرده بود، این کشور آمادگی لازم برای شرایط محاصره را دارد. بحران مواد غذایی در کشور وجود ندارد.

شایان ذکر است، در تاریخ 5 ژوئن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نمودند. این کشورهای عربی، قطر را متهم به حمایت از تروریسم نموده اند. سپس مقامات لیبی، یمن، مالدیو، موریس و کومور به این کشورها ملحق شدند. در عین حال، تعدادی از کشورهای دیگر نیز سفرای خود را از قطر فرا خواندند.

پس از این اتفاق ها، ساکنان دوحه پایتخت قطر، به خاطر ترس از محاصره اقتصادی اقدام به خرید مواد غذایی در حجم انبوه نمودند، که این امر می تواند منجر به کمبود مواد غذایی در این کشور گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала