زاخاروا: رسانه های غربی به خبرنگاران اجازه سفر به کریمه را نمی دهند

© Sputnik / Evgenya Novozheninaماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد؛ سردبیران رسانه های غربی بازدید از کریمه را برای خبرنگاران ممنوع می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا گفت: سردبیران رسانه های غربی عامدانه از سفر خبرنگاران خود به کریمه خودداری می کنند، به این دلیل که خبرنگاران با توجه به حرفه خود نمی توانند در مورد حقایق واقعی زندگی در این شبه جزیره ساکت بمانند.
در شهر "الوشتا" در شبه جزیره کریمه نخستین کنفرانس رسانه ای "کریمه باز- چشمان من" آغاز به کار کرده و شرکت کنندگان آنرا مقامات کریمه، نمایندگان مجلس دوما و شوراهای روسیه، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، کارشناسان و خبرنگارانی از روسیه و کشورهای خارجی تشکیل می دهند. این کنفرانس با حمایت تجار و "الکساندر لبدوا" ناشر روزنامه بریتانیایی Independent و London Evening Standard در حال برگزاری می باشد.
زاخاروا گفت: خبرنگاران خارجی آنسانهای باهوشی و با تجربه ای هستند، و سردبیران آنها نه تنها اجازه سفر به کریمه را به آنها نمی دهند بلکه از سفر به روسیه منع می کنند، اما آنچه که بدیهی است به طور ویژه از سفر آنها به شبه جزیره کریمه جلوگیری می کنند.
وی همچنین اشاره کرد؛ اگر نمایندگان رسانه های غربی به شبه جزیره کریمه سفر کنند، حرفه خبرنگاران به آنها اجازه نمی دهد که در مورد حقایق کریمه ساکت بمانند. به همین دلیل "زاخاروا" معتقد است که سیاست رسانه ها، نشریه ها و همچنین شبکه های تلویزیونی غربی این اجازه را به خبرنگاران برای سفر به این شبه جزیره را نمی دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала