انتقاد عجیب و غریب ترامپ از قطر

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisانتقاد عجیب و غریب ترامپ از قطر
انتقاد عجیب و غریب ترامپ از قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد ال ثانی، وزیر امور خارجه قطر، اتهام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دوحه را پس از سالها همکاری نظامی عجیب و غریب می داند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ روز جمعه بیان داشت ، قطر مدت های مدیدیست که در سطح وسیع حمایت مالی تروریسم را برعهده دارد وباید نقطه پایانی روی آن بگذارد.
آل ثانی در مصاحبه ای با شبکه راشا تودی گفت: «ارتباطات قطر و آمریکا جنبه ی تاریخی دارد. پس از امضای توافق مربوط به همکاری نظامی و موافقت برای ارائه کمک های نظامی ، قطر تلاش زیادی در مبارزه با تروریسم داشته و سهم بزرگی در این مبارزه همراه با متحدینش به سرپرستی آمریکا ایفا کرده است. بیانیه رئیس جمهور آمریکا عجیب بود، بیانیه ای که برپایه نظرات رهبران دولت هاییست که موضع سیاسی ویژه ای در ارتباط با قطر دارند.»
وزیر امور خارجه به این مسئله توجه نشان داد که ساختارهای مختلف آمریکا خودشان همواره نقش قطر را همراه با آمریکا در مبارزه علیه تروریسم متذکر شده اند. وی همچنین افزود که قطر در تمامی زمینه ها با آمریکا موافق نبود. از جمله به گفته وی سخن در خصوص جنبش حماس است که آمریکا آنرا تروریستی می داند در حالی که برای کشورهای عربی جنبش مخالف و قانونی است.
وزیر امور خارجه توضیح داد: «قطر از حماس حمایت نمی کند بلکه پشتیببان ملت فلسطین است. حمایت ما از ملت فلسطین بدیهی و روشن است. ما با دولت رسمی فلسطین همکاری می کنیم. حضور حماس در قطر بدین معنا نیست که قطر از آنها حمایت می کند. حماس در قطر به عنوان نماینده سیاسی حضور دارد.»
روز دوشنبه، مصر، عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی از قطع روابط دیپلماسی خود با قطر خبر دادند در حالی که این کشور را به حمایت از سازمان تروریستی و بی ثباتی اوضاع در خاور میانه متهم می کنند. برخی کشورها به دنبال آنها نیز قطع ارتباط با قطر را اعلام کردند. دوحه اطلاع داد که هیچ اقدامی در پاسخ انجام نخواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала