دادگاه لاهه حکم جریمه 50 میلیاردی روسیه به اروپا را لغو کرد

© AP Photo / Alexander ZemlianichenkoОхранник у входа в штаб-квартиру нефтяной компании ЮКОС
Охранник у входа в штаб-квартиру нефтяной компании ЮКОС - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارگاریتا سیمونیان مدیر مسئول «راسیا سیودنیا» می نویسد که اروپا از این به بعد مشکلات ناشی از برخوردهای اعتراض آمیزش با سازمان های روسی را متوجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، آندره کونداکوف رییس مرکز بین المللی حقوق بشر روز جمعه به خبرگزاری ریانوستی اطلاع داد که دادگاه بروکسل حکم مصادره اموال شرکت های روسی در بلژیک و ازجمله سهام ریانوستی و ایتارتاس را که در چارچوب شکایت سهامداران سابق یوکوس رخ داده بود، لغو کرده است.

در ادامه سیمونیان می گوید: «فقط می توان گفت که عدالت برقرار شد و در اروپا کم کم متوجه مشکلات ناشی از این اعتراضات نسبت به سازمان های روسی از جمله رسانه های گروهی می شوند. در ماه جولای سال 2014  در دادگاه داوری لاهه شکایت سهامداران سابق یوکاس با رای همه حاضرین تایید شده و روسیه را موظف به پرداخت 50 میلیارد دلار به این سهامداران کردند. مسکو درخواست تجدید نظر کرد، اما سهامداران سابق شرکت به دادگاه برخی کشورها مراجعه کرده و خواستار مصادره اموال شرکت شدند. در ماه ژوئن 2015 اموال مربوطه در فرانسه و بلژیک مصادره شد.

در همین چارچوب حساب های نمایندگی آژانس بین المللی خبری «راسیا سیودنیا» در پاریس و بروکسل نیز بازداشت شد. با این حال ساختمان این خبرگزاری در فرانسه و بلژیک را مصادره نکردند زیرا ساختمان ها اجاره هستند. روزنامه نگاران این خبرگزاری در فرانسه و بلژیک همچنان به کار خود ادامه می دهند.

در ماه اوریل دادگاه لاهه حکم دادگاه حل اختلاف محلی برای پرداخت جریمه 50 میلیارد دلاری روسیه به نفع سهامداران سابق شرکت یوکاس را لغو کرده و توضیح داد که تصمیم گیری روی این پرونده در حوزه اختیارات دادگاه لاهه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала