منشأ سیگنال مشهور فضایی کجاست

© Fotolia / Tryfonovشهاب سنگ
شهاب سنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان منشأ سیگنال مشهور فضایی را مشخص کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در مجله« آکادمی علوم واشنگتن»، سیگنال مشهور« Wow!» که در سال 1977 میلادی در چارچوب برنامه انستیتوی کشف تمدن های غیرزمینی باعنوان مخفف«ستی — SETI» دریافت شد،از طرف موجودات فضایی ارسال نشده بود، بلکه نتیجه روندهای فیزیکی داخل«دم شهاب سنگ»ی بود که به زمین نزدیک شده بود.

به گفته فضانورد آنتونیو پریس، در لحظه ای که فضانوردان « ستی» سیگنال«Wow!»را به ثبت رساندند، در صورت فلکی «قوس» که سیگنال از آنجا به زمین رسید، دو شهاب سنگ قرار داشت: 266P/Christensen  و 335P/Gibbs. ه سیگنال از آنجا به زمین رسید، دو شهاب سنگ قرار داشت:ب سنگ»ف « شنگتن» ر داد. اطلاع داده بود که تدارک کودتای نظامی در کشور جریا. دانشمندان در آن زمان از وجود آنها بی خبر بودند، زیرا فقط چندی پیش (در سال های 2006 و 2008 میلادی) کشف شدند.

در سال 2017 میلادی پریس سعی کرد به این موضوع پی ببرد که شهاب سنگ ها چه نوع امواج رادیویی پخش می کنند و آیا آنها شبیه سیگنال «Wow!» هستند. معلوم شد فقط شهاب سنگ  266P/Christensen چنین سیگنالی ارسال کرده است. از اینرو سیگنال از شهاب سنگ ونه موجودات فضایی دریافت شده است. اما فضانوردان «ستی» با این نظریه موافق نیستند و متذکر شدند که سیگنال مذکور فقط یک دقیقه ادامه داشت، درحالی که امواج رادیویی شهاب سنگ ها بطور دائم پخش می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала