چه کسی به تهران حمله کرد؟ نظرات مردم ایران در مورد حمله تروریستی در تهران (ویدئو)

© Fotolia / Borna_Mirایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از دو حمله تروریستی که در مجلس شورای اسلامی ایران و آرامگاه آیت الله خمینی روی داد بسیاری از کارشناسان، هنرمندان، افراد معروف و همچنین کاربران شبکه های اجتماعی به این حادثه واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از حوادث تروریستی روز چهارشنبه 17 خرداد ماه در مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت الله خمینی بسیاری از کارشناسان و افراد معروف و همچنین کاربران شبکه های اجتماعی به سرعت با انتشار اخبار و نظرات خود نسبت به این حملات واکنش نشان دادند.

اکثر ایرانیان داخل و خارج این کشور با هشتک #prayfortehran و یا #wearetogether تصاویری که نماد همبستگی و اتحاد بیتن ایرانیان را نشان می داد در صفحات شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

Публикация от mhhack_official (@mhhack_official) Июн 8 2017 в 7:11 PDT

با وجود اینکه "داعش" پس از گذشت چند ساعت مسئولیت حملات تروریستی 17 خرداد ماه در تهران را بر عهده گرفت، اما بسیاری از وبلاگ های ایرانی سازمان مجاهدین خلق را مسئول این حادثه تروریستی میدانند که بمب گذاری های متعدد و ترور دانشمندان هسته ایران توسط آنها صورت گرفته.

سرگئی بوگدان گارشناس ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه در سن پترزبورگ گفت:

اینگونه حمله ها از سال 2000 برای مدت طولانی از سوی آنها صورت نگرفته. در آن زمان آخرین مرحله از این اینگونه حملات به تلاش برای ترور رئیس زندان محلی بر می گردد. داعش یک فرصت استثنایی برای یافتن شریکی بود که در ایران حضور داشت. و می توان گفت که سلاح آنها در آنجا قرار داشت.

 

بزرگمهر حسین پور کاریکاتوریست ایرانی با طراحی تصویری در توضیح آن نوشت؛ موشی به خیال…. شکار گربه می‌کرد.

. موشي به خيال… شكار گربه مي كرد! #داعش_در_ايران

Публикация от Bozorgmehr🇮🇷 (@bozorgmehrhosseinpour) Июн 7 2017 в 5:08 PDT

 

بسیاری از کاربران با مشکوک بودن این حادثه تروریستی و ربط آن به داعش را زیر سوال بردند.

جمیله کدیور نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نیز به مانند بسیاری از مردم با انتشاری پیامی در تویتتر به این موضوع واکنش نشان داد.

​کاربران بسیاری هم طعنه‌زدن به وضعیت امنیت کشور و شوخی با آن را نقد کردند؛ کاری که روز گذشته تعداد کمی از کابران انجام دادند.

یکی از کاربران توییتر در همین رابطه نوشت: «زیرسؤال‌بردن امنیت و ثبات کشور و تمسخر آن به‌واسطه اقدامات تروریستی کور مجلس و حرم قطعا اگر از سر کینه و دشمنی به ایران نباشد یک حماقت تمام‌عیار است».

کاربری نام مستعارخودنویس نوشت: " با اتحاد ایران توییت کنید، نذارید هیچ گروه و جناحی با ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود حوادث تروریستی تهران بین مردم شکاف ایجاد کنن". و همچنین بسیاری از کاربران خواستار این بودند که از مردم از انتشاراخبار دروغ و شایعه جلوگیری کنند.

علی نصری تحلیلگر مسائل سیاسی هم در فیس‌بوک خود در واکنش به انتشار پوسترهایی که روی آن به انگلیسی نوشته شده برای تهران دعا کنیم نوشت: 

برخی از مردم نیز در مصاحبه با گزارشگران اینگونه نسبت به این حوادث واکنش نشان دادند:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала