رسانه: ارمنستان 8 هزار شبه نظامی افغانی را برای جنگ بر سر قره باغ استخدام کرده است

© SputnikПограничное село Талиш Мартакертского района Нагорного Карабаха
Пограничное село Талиш Мартакертского района Нагорного Карабаха - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوکسل گولبی، رئیس جمعیت جهانی مبارزه با ادعاهای بی اساس ارامنه (ASİMDER) که در ترکیه فعالیت می کند، اعلام کرد اطلاعات و فاکت های موثقی حاکی از آن وجود دارد که ارمنستان 8 هزار شبه نظامی افغانی را در اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان سکنی داده است.

به گزارش اسپوتنیک، گوکسل گولبی در گفتگو با خبرنگار نشریه "وستنیک کافکازا" ضمن بیان این مطلب گفت: ایروان حتی تلاش نمی کند این اطلاعات را پنهان کند. وی افزود:" بسیاری از شبه نظامیان به همراه اعضای خانواده شان از ایران به ارمنستان آمده اند که تقریبا سه میلیون نفر افغانی در رابطه با جنگ داخلی و فقر در آنجا پناهنده هستند".
شبه نظامیان افغانی به مدت 5 سال استخدام شده اند. رئیس ASİMDER می گوید:" آنها طی این مدت ماهانه سه هزار دلار دریافت کرده و همچنین خواهند توانست تابعیت ارمنستان و روادید اروپا را دریافت کنند. مرکز ما هر روز رسانه ها و شبکه های اجتماعی ترکیه، ارمنستان، ایران، روسیه را مرور می کند. در نتیجه مکاتبات کاربران ایرانی واتساپ از وجود مزدوران افغانی با خبر شدیم و علاوه بر این دارای منابع موثق خود در ایران هستیم که این واقعیت را تائید می کنند".
به گفته گوکسل گولبی، دلیل استخدام افغانی ها این است که ایروان پس از نبردهای ماه آوریل بر سر قره باغ که طی آن تعداد زیادی از اتباع ارمنستان کشته شدند، دیگر نمی خواهد خودی ها را به جبهه اعزام کند و ترجیح می دهد از مزدوران استفاده کند. وی افزود" جمع شدن شبه نظامیان در قره باغ نه فقط بر اقتصاد ارمنستان تاثیر می گذارد بلکه همچنین بر امنیت سراسر منطقه تاثیر گذار است چون باعث ایجاد هسته ها و اردوگاه های تروریستی در قفقاز خواهد شد".
رئیس ASİMDER تاکید کرد حل و فصل درگیری قره باغ وابسته به آذربایجان نیرومند و ترکیه متحد نیرومند آن است و ضمنا روسیه نقش تعیین کننده ای در رو.ند صلح ایفا می کند. وی در پایان گفت:" مسئله را باید در پشت میز مذاکرات حل کرده و اراضی اشغالی را به آذربایجان بازگرداند تا قفقاز که مثل یک بشکه باروت بزرگ است، به یک جنگ بزرگ کشانده نشود".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала