قطر برای جنگ با عربستان به بسیج عراق وعده کمک مالی داد !

© Fotolia / Peyman Kaiediقطر و عربستان
قطر و عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه عکاظ مدعی شد که قطر به نیروی بسیج مردمی عراق در صورت گشودن جبهه جنگ با عربستان در شمال، وعده کمک یک میلیارد دلاری داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه عربستانی ادعا کرد؛ قطر با پرداخت 500 میلیون دلار به "حشد شعبی" به آنها گفته، در صورت وارد کردن عربستان به جنگ، یک میلیارد دلار به کمک خواهد کرد.
العالم به نقل از این روزنامه نوشت؛ قطر برای ایجاد تنش در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با گروههای القاعده، اخوان المسلمین، انصاراله و حزب اله همکاری می کند. پیامدهای رخدادها و واکنش‌های عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس علیه "تجاوزات" دولت قطر در سطح مردمی و رسانه‌ای جدی و سرنوشت‌ساز بود. "عقده فقر سیاسی" قطر باعث نشد در مواضع خود بازنگری و روابطش را بهبود بخشد بلکه روش تنش‌آمیزتری را برگزید و تلاش کرد تا توهم خود را درباره گرفتن نقش رهبری از عربستان در جهان عرب دنبال کند.
عکاظ نوشت: دولت قطر از طریق اقداماتش به "خودکشی سیاسی" می‌پردازد. قطر علیه طرح عربستان برای متحد کردن جهان عرب ایستاد و از جنبش حماس برای جدایی از دولت فلسطین حمایت کرد و به حمایت از "صفوی‌ها" در بحرین پرداخت. قطر از مخالفان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خارج حمایت و برای آن‌ها منبرهای رسانه‌ای را گشود به مخالفان عربستانی نیز مبالغ سالیانه‌ای را اختصاص داد.
اختلاف میان قطر و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات پس از آن بالا گرفت که خبرگزاری رسمی این کشور خبری مبنب بر تجلیل امیر قطر از نقش ایران برای ثبات در منطقه تجلیل کرده و حزب‌الله لبنان را به عنوان یک جریان مقاومت ستوده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала