بازتاب خبر استقرار پلیس های آهنی در دبی (عکس)

© AP Photo / Darko VojinovicРобот ASIMO во время рукопожатия в Сербии
Робот ASIMO во время рукопожатия в Сербии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شروع بکار پلیس آهنی در دبی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

به گزارش اسپوتنیک، تصویری در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری پیدا کرده است که در آن از نخستین پلیس آهنی در شهر "دبی" رونمایی شده است.

در گزارش ها آمده است که این پلیس آهنی ۱۷۰ متر قد و ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد. او می تواند با مردم به ۶ زبان زنده دنیا صحبت کند. بسیاری از کاربران از این توانایی استقبال کرده و عنوان کردند که اگر این ربات بتواند به زبان فارسی صحبت کند دیگر نگران عدم توانایی خود در زمینه زبان خارجی نیستند و در صورت بروز مشکل می توانند با پلیس آهنی صحبت و تعامل کنند و مشکل خود را توضیح دهند. بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف به انتشار عکس هایی از این پلیس آهنی پرداختند.

این ربات قادر است که در هنگام گشت زنی در شهر با مردم تعامل کند و شکایات آنها را بشنود. همچنین پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۳۰ ۲۵ درصد از پلیس های دبی بصورت پلیس آهنی در شهر مستقر خواهند شد.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به تحسین این پلیس آهنی پرداختند و معتقدند که هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری در آینده ای نه چندان دور در همه زمینه ها توانایی خود را نشان خواهد داد. در کل بیشتر کاربران عقیده دارند که وقتی کشور امارات توانسته است به این عمل دست یابد و موفق شود ایران هم قادر خواهد بود در آینده ای نزدیک از این علم در زمینه های مختلف استفاده نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала