گزارش و تحلیل

صحبت محرمانه لاورف با ترامپ

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationآيا ترامپ اطلاعات فوق سری به لاوروف داده است؟
آيا ترامپ اطلاعات فوق سری به لاوروف داده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا در باره جزئیات صحبت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خبر داد. آن‌ها در باره نقشه های تروریست ها مبنی بر ترتیب دادن انفجار در یک هواپیما حرف زدند

دیدار ترامپ و لاوروف هفته گذشته در کاخ سفید بعمل آمد و رسانه‌ها خبر دادند که رهبر آمریکا با دیپلمات روس اطلاعات بسیار محرمانه در باره داعش را در میان گذاشت

پوتین: در صورت تمایل واشنگتن، روسیه آماده ارائه متن گفتگوی ترامپ و لارورف می باشد - اسپوتنیک ایران
پوتین: در صورت تمایل واشنگتن، روسیه آماده ارائه متن گفتگوی ترامپ و لارورف می باشد
تروریست ها می‌خواستند یک هواپیما را بوسیله بمب کار گذاشته شده در داخل لپ تاپ منفجر کنند. کشف این مواد منفجره تجهیزات معمولی مشکل بود. واشنگتن این اطلاع را از سرویس اطلاعات اسرایل دریافت کرد که خواستار عدم افشای منبع آن بود. ان بی سی نوشت که حالا پس از افشای این اطلاع زندگی یک مامور اسرایلی که در صفوف داعش عمل می‌کند زیر خطر قرار گرفته است

پیشتر رسانه‌های آمریکایی نوشتند که ترامپ اطلاعی را به لاوروف داده بود که حتی بسیاری کارمندان کاخ سفید به آن دسترسی نداشتند.

دکتر آلکساندر گوسف، رئیس انستیتوی برنامه‌ریزی مسکو بر آن است که رسانه‌های آمریکایی عمداً جنجال حول این خبر را راه انداختند. او در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک چنین گفت:

«در باره رسانه‌هایی که این جنجال را بزرگ کردند می‌شود گفت که انحطاط در آمریکا دارد گسترش پیدا می کند. اکثر رسانه‌ها از نمایندگان حزب دموکراتیک آمریکا پول می گیرند. دموکرات ها دارنده رسانه‌ها بوده و از توان خود برای انتشار انواع و اقسام مذخرفات استفاده می کنند».

به گفته این کارشناس، در این هنگام کنه مطلب آگاهانه نادیده گرفته می‌شود که عبارت از این است که آمریکا و روسیه با تروریسم بین‌المللی مبارزه می کنند. وی ادامه داد:

«این امر اهمیت دارد که رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه روسیه ملاقات کرده و اطلاعات مبادله کردند. بله، لاوروف اطلاع را دریافت کرده و شاید آن، اطلاع سری باشد. ولی ما با آمریکا توافقات مبادله اطلاعات سری در خصوص مبارزه با سازمان های بین‌المللی تروریستی داریم. از این رو تحویل اطلاع محرمانه و خیلی محرمانه و ویژه استفاده خدمتی موجه است. این دلیل موجه مبارزه دو قدرت جهانی با تروریست های بین‌المللی است و این امر از اهمیت اصولی برخوردار است».

به گفته این کارشناس، نقد ترامپ — ادامه مبارزه سیاسی داخلی در آمریکا است. گوسف در پایان گفت:

«باید دانست که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سبب پیدایش اوضاع بس منفی در آن کشور شده است. این اوخر جامعه آمیرکایی بیشتر سیاسی شده زیرا نتایج انتخابات مایه رضامندی دموکرات ها نیست و عدم رضامندی به این امر منجر شده که همه اعمال رئیس جمهور جدید نه زیر ذره‌بین بلکه زیر میکروسکوپ نگریسته شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала