گزارش و تحلیل

سایت دوست یابی

© REUTERS / Jesus Moronعکس برای شبکه اجتماعی
عکس برای شبکه اجتماعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه عکسی برای سایت دوست یابی ایده آل است.

به گزارش « اسپوتنیک» با استناد به مقاله  منتشره در مجله « تحقیقات شناختی — اصول و مفاهیم»- Cognitive Research: Principles and Implications، روانشناسان توصیه می کنند در انتخاب عکس برای پروفایل خود در سایت های دوست یابی  و  شبکه های اجتماعی  از یک شخص  بیگانه کمک بگیرید.

دیوید  وایت  از دانشگاه « ولس جنوبی » در  سیدنی (استرالیا)  در این خصوص گفت: «  تصورات ما در باره شخصیت  و خصوصیات  شخصی فرد نا آشنا،  چند دهم ثانیه پس از  دیدن عکس  او  شکل می گیرد که بر  دورنمای  کاری و رمانتیک  صاحب عکس تأثیر می گذارد.  از این رو تحقیقات ما، کاربرد عملی واقعی دارد- اگر می خواهید  محبوب  باشید  و  در شبکه اینترنت ایده آل به نظر برسید،  انتخاب عکس را به شخصی ناآشنا محول کنید».

ایده انجام این نوع تحقیقات پس از آن به فکرشان خطور کرد که متوجه شدند  همکاران آنها برای  انتخاب  عکسی « جدی»برای پروفایل خود در « لینکد-این» و آواتار جالبی برای « فیس بوک» و  یا سایت دوست یابی ،ساعات زیادی صرف کردند. در موارد زیادی انتخاب آنها صحیح نبود. از اینرو آنها تصمیم گرفتند به همکاران خود  در انتخاب عکس  کمک کنند.

محققان گروهی از  داوطلبان ، 120  دانشجوی  دانشگاه را انتخاب کردند و از آنها خواستند 12 عکس  با خود بیاورند و یا برای آنها ارسال کنند.  هر یک از دانشجویان باید تصور می کرد که خواهان ثبت نام در سایت « دوست یابی»، فیس بوک و یا شبکه اجتماعی برای اشتغال است و دو عکس خوب و بد را انتخاب کند.

سپس محققان از آنها خواستند  12 عکس افراد ناآشنا  را نگاه کنند که در این آزمایش شرکت داشتند  و به ارزیابی جذابیت، مهارت کاری  و قابل اطمینان بودن  با استفاده  از یک امتیاز از 7 امتیاز بپردازند و بهترین عکس  را انتخاب کنند. در نتیجه  هر یک از عکس های دانشجویان  توسط خود آنها و افراد ناآشنا برای آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققان با مقایسه  ارزیابی عکس ها بدین شکل، به این نتیجه رسیدند  که انتخاب عکس بهتر است به فرد ناآشنایی واگذار شود، زیرا  آنها بطور متوسط عکسی  مناسب تر برای  هر سه نوع  شبکه اجتماعی انتخاب می کنند تا  خود جستجوگران  خوشبختی  و یا کار.

به عنوان مثال،  عکسی که برای « فیس بوک» توسط شخص نا آشنا انتخاب شد بود بطور متوسط  دوبار محبوب تر از آن بود که خود دانشجویان انتخاب کرده بودند و عکس برای  شبکه دوست یابی — 6-5 بار جذاب تر.  صحت انتخاب عکس برای  کار  کمی پایین تر بود —  برتری « عقیده ناآشنا» محسوس نبود.

نکته جالب آن است که عقب ماندن در مورد  آخری با  عدم قابلیت  دانشجویان در  انتخاب عکس  برای  هدف مشخص مرتبط نبود — آنها همیشه  عکس مناسب  اما نه بهترین را ترجیح داده بودند.  وایت و همکاران وی نمی دانند  چرا افراد خودشان نمی توانند  عکس ایده آل را  انتخاب کنند ولی این کار را  براحتی برای اشخاص نا آشنا انجام می دهند.  آنها قصد دارند  در جریان  آزمایشاتی با  مقیاس وسیع تر در شبکه جهانی   این « راز» را آشکار سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала