ممکن بود هواپیمای رئیس جمهور آمریکا منفجر شود

© AFP 2023 / Saul Loeb Самолет президента США. Архивное фото
Самолет президента США. Архивное фото - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نتیجه نقض قواعد در ارائه خدمات فنی به هواپیمای VC-25 که برای پروازهای رئیس جمهور آمریکا در نظر گرفته شده، چهار میلیون دلار خسارت به این هواپیما وارد آمده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، سهل انگاری ها و اهمال ها در سرویس این هواپیما می توانست باعث بروز حریق یا حتی انفجار در آن هنگام پرواز شود.
سی ان ان به گزارش مقامات فدرال درباره نتایج تحقیقات درباره تخلفات رخ داده هنگام سرویس VC-25 در مراکز وابسته به شرکت بوئینگ در شهر سان آنتونینو واقع در ایالت تگزاس در دوره بین 1 تا 10 آوریل استناد می کند. توضیح داده می شود که مکانیک ها سامانه اکسیژن رسانی هواپیمای رئیس جمهور را کثیف کرده اند. آنها از ابزار، قطعات، لوازم و تنظیم کننده هایی استفاده کردند که برای معاینه نفوذ ناپذیری سامانه اکسیژن رسانی هواپیمای رئیس جمهور بطور مناسب پاکسازی نشده بودند. سی ان ان خاطرنشان می سازد قواعدی برای پاکسازی این قطعات از ذرات موادی وجود دارد که ممکن است با اکسیژن وارد واکنش شوند.
مقامات فدرال تحقیقات خود را پس از آن آغاز کردند که یکی از مکانیک های بوئینگ، روسای خود را در جریان چنین تخلفاتی قرار داد.
رئیس جمهور امریکا با هواپیمای VC-25 پرواز می کند که بر اساس بوئینگ 747 ساخته شده است. شرکت بوئینگ در سال 2016 در مناقصه برای به دست آوردن حق ساخت هواپیمای جدید برای رئیس جمهور ایالات متحده برنده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала