گزارش و تحلیل

وزارت کشور با فرهنگ می شود

© Fotolia / Aerogondoتماشاچیان در تئاتر
تماشاچیان در تئاتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس های تاجیکستان باید به تئاتر بروند.

در تاجیکستان پلیس ها را موظف کردند دو بار در ماه به تئاتر بروند.  در وزارت کشور تاجیکستان گفته شد که  تمام کارمندان  — از  پلیس معمولی گرفته تا  افسر درجه بالا — باید به تئاتر بروند.  عالم فصح الدینوف، خبرنگار  ویژه ما  در دوشنبه در این خصوص گزارش می دهد.

 ریاست  وزارت کشور تاجیکستان تصمیم گرفت بدین ترتیب  سطح فرهنگ پلیس ها را بالا ببرد.

علی اکبر  عبدالله یف  معاون  رئیس  اتحادیه نویسندگان  تاجیکستان  در مصاحبه با خبرنگار رادیو « اسپوتنیک»  در این خصوص گفت: انجام وظیفه در وزارت کشور زحمت زیادی  دارد.  به ویژه در  شرایط  کنونی ، وقتی  جنایتکاران دائما  روش کار خود را  تغییر می دهند.  اما  چالش های جهانی نیز وجود دارد.  اختصاص زمان خاصی برای  مأموران پلیس برای پرداختن به کارهای دیگر ساده نیست.  با وجود این، در کنار  کارهای تخصصی، باید  به پرورش معنوی آنها نیز بیاندیشیم».

مأموران پلیس تاجیکستان در روزهای تعطیل هفته به تئاتر خواهند رفت.  آنها خودشان پول بلیط تئاتر را پرداخت خواهند کرد.  قیمت آن گران نیست و از 10 تا 30 « سومون» است که برابر  یک و نیم تا سه دلار است.  این پول کمی است اما کمک خوبی برای بودجه تئاترهای  محلی خواهد بود.  تصادفی نیست که گروه های تئاتری شهر از این تصمیم  با شور و شوق زیاد استقبال کردند.

سهراب میرزایف رئیس  اتحادیه هنرپیشگان تئاتر  تاجیکستان  در مصاحبه با خبرنگار « اسپوتنیک» گفت که این ابتکار بسیار خوبی است و امیدواریم که  دیگر نهادهای  تاجیکستان از ابتکار وزارت  کشور  حمایت کنند.

—  این ابتکار بسیار خوبی است که از طرف وزارت کشور مطرح شده است. کیفیت خوب کار مأمور پلیس  به حالت  درونی و سطح فرهنگ او بستگی دارد.  هر چه سطح فرهنگ  شخص بالاتر باشد، کیفیت کار کارمند  نیز افزایش می یابد، حال هر که باشد — پلیس، پزشک، زمین شناس و یا مهندس.  به عقیده من، در این مورد خاص،  وزیر کشور بخوبی این موضوع را حس کرده است».

رمضان رحیمزاد همراه،  وزیر کشور  تاجیکستان  به دلیل  ابتکارات  غیر عادی خود در کشور مشهور شده است که فقط با سازماندهی کارهای وزراتخانه در ارتباط نیست. اوایل سال جاری،  وزیر کشور تاجیکستان  به فکر بهبود شکل ظاهر مأموران پلیس افتاد  و از آنها خواست  ورزش کنند و وزن خود را کم کنند. چند ماه است که  در وزارت کشور،  کمیسیون ویژه ای بر نسبت قد و وزن مأموران پلیس تاجیکستان نظارت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала