4 راه کنترل اشتها

© Fotolia / Gosphotodesign4 راه کنترل اشتها
4 راه کنترل اشتها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معضل چاقی یکی از مشکلات شایع در دنیای امروز محسوب می شود که سلامت افراد بسیاری را تهدید می کند. شما با رژیم غذایی مناسب می توانید کاهش وزن و مدیریت وزن سالم را در خود ایجاد نمایید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، داروهای کم اشتهایی و قرص های سرکوب کننده مصنوعی با عوارض جانبی مانند سکته مغزی، حمله قلبی، فشار خون بالا و در برخی موارد حتی مرگ مواجه شوند.

فهرست زیر 4 راه طبیعی کاهش اشتها را به شما معرفی می کند:

1 — آب

مصرف آب می تواند بر کاهش کالری دریافتی روزانه شما تاثیرگذار باشد. همچنین، آب می تواند به کاهش مصرف چربی اشباع، قند، سدیم و کلسترول نیز کمک کند.

نوشیدن یک یا دو لیوان آب اضافی در روز نیز می تواند به کاهش انرژی دریافتی شما تا 205 کالری و مصرف قند تا 18 گرم کمک کند.

2 — توت ها

توت ها یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش اشتها هستند. توت فرنگی، تمشک، شاه توت، بلوبری —  این میوه های شگفت انگیز از محتوای مواد مغذی بالایی سود می برند.

پژوهشگران دریافتند افرادی که از توت ها به عنوان میان وعده استفاده کردند نسبت به افرادی که کلوچه یا دیگر میان وعده های شیرینی مانند مصرف کرده بودند، در وعده های اصلی غذای کمتری مصرف کردند.

3 — سیب زمینی شیرین

آب پز کردن سیب زمینی شیرین به جای پخت آن در فر موجب آزاد شدن پپتیدی می شود که می تواند کلسترول را کاهش داده و به کاهش وزن کمک کند.

پژوهشگران بر این باورند که پپتید سیب زمینی شیرین برای کاهش دور کمر و سلامت انسان مفید است زیرا به بدن در گوارش کارآمدتر چربی و کاهش اشتها کمک می کند.

4 — پروتئین

گرلین هورمون تحریک کننده اشتها است. این هورمون به شما اعلام می کند زمان غذا خوردن فرا رسیده است.

یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین نشان داده است که به سرکوب هورمون گرلین و پیشگیری از احساس گرسنگی زیاد کمک می کند. آغاز روز با یک صبحانه سرشار از پروتئین نیز ایده خوبی محسوب می شود. این کار تاثیر مثبتی بر هورمون لپتین دارد و احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر را تجربه می کنید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала