انفجار در معدن زغال سنگ آزاد شهر - خارج شدن جسد 2 کارگر (عکس - ویدئو)

© AP Photo / Ebrahim Norooziاحتمال جان باختن تعدادی از کارگران همان لحظه اولیه انفجار
احتمال جان باختن تعدادی از کارگران همان لحظه اولیه انفجار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معدن آزادشهر ساعتی پیش بر اثر اتفاقی نامعلوم منفجر شد تا نیروهای امدادی روانه این محل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، صادق علی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گلستان در این باره گفت: انفجار حوالی ساعت 12 ظهر چهارشنبه در معدن زمستان یورت آزادشهر حادثه داشته و ظاهراً تعدادی از کارگران زخمی شده‌اند. نیروهای امدادی منطقه در محل حادثه حضور دارند اما جزییاتی آن هنوز در دست نیست.
وی افزود: به گفته مسئولان محلی نیروهای هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند و نیروهای مدیریت بحران و امدادی از مرکز استان به سمت آزادشهر حرکت کرده‌اند.
فرماندار آزادشهر آمار آسیب دیدگان را تائید نکرد
هرچند خبرهای منتشره در فضای مجازی از آسیب دیدن ۴۰ کارگر در این حادثه خبر می‌دهند اما حبیب شفایی، فرماندار آزادشهر در گفت‌وگو با مهر گفت: علت و عمق این حادثه هنوز مشخص نیست و آمار منتشره در خصوص آسیب دیدگان این انفجار صحت ندارد.
گفتنی‌ست در این معدن حدود 500 تن مشغول به کار هستند. آخرین حادثه در معادن آزادشهر به مردادماه سال گذشته در معدن قشلاق باز می‌گردد که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن دو تن شد.
۴۰ کارگر در زیر آور محبوس هستند
شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در این باره گفت: این حادثه ساعت 12:05 دقیقه ظهر امروز در منطقه خوش‌ییلاق استان گلستان به وقوع پیوسته است.
وی با اشاره به اینکه احتمالاً 55 نفر در اثر این انفجار دچار حادثه شده‌اند، گفت: آمار اولیه مصدومان 15 نفر بوده که 6 نفر آنها توسط اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند. طبق گزارش کارگران حاضر در معدن، احتمالاً 40 نفر زیر آوار محبوس شده‌اند
معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: 6 تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان در منطقه حضور دارند و در حال کمک به حادثه دیدگان هستند. همچنین به کمک بالگردهای هلال احمر، سیستم‌های تنفسی به منطقه اعزام شده است.

 

  • مدیر کل بحران گلستان: امکان انفجار دوباره در معدن آزادشهر وجود دارد.

  • به گزارش رسانه های ایرانی به نقل از صادقعلی مقدم مدیرکل مدیریت بحران گلستان، طبق آخرین بررسی‌ها و اطلاعات دریافتی از مسوولان شرکت زغال سنگ یورت آزادشهر تعداد محبوس شدگان در این معدن 35 نفر است.

  • یک مسوول آگاه محلی به ایرنا گفت: شدت انفجار در معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر استان گلستان بالا بوده است و به احتمال زیاد تعدادی از کارگران حبس شده در همان لحظه اولیه انفجار جان باخته اند. وی افزود: علت انفجار خارج نشدن گاز از داخل معدن بوده است و چون حادثه در زمان تغییر شیفت کارگران رخ داد؛ عده ای زیادی در پیرامون نقطه انفجار بوده اند. وی ابراز داشت: در عین حال هنوز معلوم نیست دقیقا چه تعداد از کارگران در داخل معدن گرفتار شده باشند. در پی این حادثه نیروهای امداد و نجات از شهرهای مختلف استان گلستان با امکانات و تجهیزات مختلف و استفاده از بالگرد به محل حادثه اعزام شده اند.

 

 

  • علی یازرلو مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان نیز زمان حادثه را مقارن ساعت 12:45 دقیقه امروز اعلام کرد و ابراز داشت: استاندار گلستان شخصا در حال عزیمت به محل است.

 

همچنین صادقعلی مقدم مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان از محل حادثه در گفتگوی تلفنی با ایرنا ابراز داشت: 40 تا 50 نفر در تونل معدن بر اثر ریزش ناشی از انفجار گرفتار شده اند و نجات آنها بیش از همه چیز به تخصص و سرعت عمل معدن کاران برای آواربرداری و جستجو بستگی دارد.

 

  • معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی در 90 کیلومتری شرق گرگان است که گفته می شود افزون بر 500 کارگر در آن مشغول فعالیت هستند.

 

 

  • احتمال مسمومیت با گاز برای نیروهای امدادی معدن گلستان/ اعزام تیم‌های فنی و سگ‌های زنده‌یاب به محل انفجار

 

اسدالله قره‌خانی الوستانی نماینده مردم علی‌آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به حادثه انفجار امروز در معدن ذغال‌سنگ آزادشهر گلستان اظهار داشت: هنوز آمار دقیقی از مصدومان و محبوس شدگان این حادثه مشخص نیست چرا که اگر تغییر شیفت در مدت زمان انفجار رخ داده باشد امکان افزایش آمار مصدومان یا کاهش آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد بی‌احتیاطی سیم‌های فنی سبب بروز این حادثه شده باشد گفت: همه نهادها اعم از هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی و.. مشغول فعالیت بوده تا اقدامات لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام دهند.
قره‌خانی الوستانی با اشاره به اینکه احتمال مسمومیت با گاز برای تیم‌های فنی که جهت کمک به حادثه‌دیدگان رفتند وجود دارد گفت:‌از استان‌های همجوار سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های فنی به منطقه حادثه‌دیده اعزام شدند.
نماینده مردم علی‌آباد کتول خاطر نشان کرد: در صورتی که کمک به حادثه‌دیدگان با دقت انجام نگیرد احتمال بروز حادثه مجدد وجود داشته و ممکن است خود نیروهای امدادی نیز دچار مشکل شوند.

 

  • جسد 2 کارگر از زیر آوار خارج شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان: هفت نفر از کارگرانی که برای نجات مجروحان و محبوس شدگان به داخل عمق تونل رفته بودند دچار مشکل تنفسی شده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شده‎اند.
وی با اشاره به اینکه دو جسد از کارگران معدن‎کار از زیر آوار خارج شده است از بستری شدن 25 کارگر معدن زغال‎سنگ در بیمارستان خبر داد.

 

  • کارگران در عمق ۱۸۰۰ متری حبس شده‌اند

 

مدیرعامل هلال‌احمر گلستان: نیروهای امدادی تنها تا عمق ۸۰۰ متری معدن زمستان یورت رسیده‌اند/ کارگران در عمق ۱۸۰۰ متری حبس شده‌اند.

  • اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران عصر امروز- چهارشنبه- پس از جلسه هیات دولت و اطلاع از حادثه انفجار معدن ذغال سنگ زمستان یورت در آزادشهر استان گلستان، در تماس تلفنی با استاندار گلستان و وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان جزئیات این حادثه قرار گرفت و خواستار بررسی ابعاد مختلف و علل وقوع این حادثه قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала