تنش میان کره شمالی و اسرائیل افزایش یافت

© AP Photo / Wong Maye-Eتنش میان کره شمالی و اسرائیل افزایش یافت
تنش میان کره شمالی و اسرائیل افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات کره شمالی اعلام نموده اند به اسرائیل رحم نخواهیم کرد. کره شمالی در بیانیه‌ هشدار آمیز خود اسرائیل را تهدید نمود. پس از اظهارات آویگدور لیبرمن مبنی بر انتقاد تند از رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، کره شمالی این بیانیه را منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل سیاست رهبر کره شمالی را در جهت ضربه زدن به امنیت کل منطقه و ثبات جهانی خوانده است و او را رهبر تندروی جامعه‌ای بنیادگر نامیده است.

وزارت خارجه کره‌ شمالی نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: ما اظهارات اسرائیلی را چالشی برای پیونگ یانگ می‌دانیم. پیام ما این است که به هر کس که عزت رهبری ما را خدشه دار کند رحم نخواهیم کرد.

این وزارتخانه کره شمالی در ادامه افزود: اسرائیل باید قبل از اینکه بخواهد کلمه‌ای درباره کیم جونگ اون بزند دو بار فکر کند، و الا مجازات ما سخت خواهد بود و ما به احدی رحم نخواهیم کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که اسرائیل تنها دولتی در خاورمیانه است که به طور غیرقانونی و زیر نظر آمریکا سلاح هسته‌ای دارد، آن وقت از برنامه هسته‌ای کره شمالی انتقاد می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала