انتقاد نخست وزیرانگلیس از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

© AFP 2023 / John MACDOUGALLانتقاد نخست وزیرانگلیس از آنگلا مرکل صدزاعظم آلمان
انتقاد نخست وزیرانگلیس از آنگلا مرکل صدزاعظم آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست‌ وزیر انگلیس در جریان نخستین مذاکره میان بریتانیا با اتحادیه اروپا درباره برکسیت، از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنبک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسکای ‌نیوز نوشت؛ «ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس اظهار کرد صدراعظم آلمان نشان داد در حال حاضر تا چه حد مذاکرات برکسیت می‌تواند سخت باشد.
سخنان می در واکنش به سخنرانی مرکل در پارلمان آلمان درباره برکسیت بود که گفته بود طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می ‌تواند پیش از مذاکرات برکسیت حل و فصل شود.
می همچنین از مواضع اخیر «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در زمینه اینکه لندن در صورت حمله هوایی آمریکا به سوریه از واشنگتن حمایت خواهد کرد، پشتیبانی کرد.
پیش از این مرکل گفته بود کشورهایی با شرایط انگلیس نمی ‌توانند شرایطی مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته باشند. صدراعظم آلمان همچنین گفته است که عده‌ای در بریتانیا درباره برکسیت دارای توهم هستند و این نوعی تلف کردن وقت است.
مردم بریتانیا سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما با وجود اعلام رسمی شروع مذاکرات طی هفته‌های اخیر، جلسات مذاکره خروج این کشور با دیگر اعضا هنوز آغاز نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала