عملکرد باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

© Sputnikعملکرد باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسبا
عملکرد باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسبا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران درشرایطی به پایان رسید که سه تساوی و یک شکست رقم خورد و کار صعود هر چهار نماینده به روز پایانی کشیده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در حالی به پایان رسید که هیچ یک از نماینده‌های ایران در این مسابقات موفق به کسب پیروزی نشدند و با سه تساوی و یک شکست کارشان را به اتمام رساند.
نکته جالب این که هر چهار تیم ایرانی به رغم پیروز نشدن، شانس صعود به مرحله بعدی این مسابقات را دارند.

  • ذوب آهن تنها تیم شکست خورده

شاگردان مجتبی حسینی تنها تیم ایرانی بودند که در هفته پنجم طعم شکست را چشیدند. این شکست خانگی در حالی برای تیم ذوب آهن ثبت شد که این تیم بارها فرصت گلزنی در این دیدار را داشت.
بهترین فرصت گلزنی ذوب آهن در این بازی توسط جری بنگستون بهترین گلزن آسیایی این تیم از روی نقطه پنالتی از دست رفت تا ذوبی ها نه تنها شکست خورده باشند، بلکه حتی از زدن حتی یک گل در خانه خود نیز ناکام مانده باشند.

  • فقط آبی ها گل زدند

به جز ذوب آهن که در خانه خود موفق به گلزنی نشد، تیم پرسپولیس هم دیگر تیم ایرانی بود که در هفته پنجم موفق به باز کردن دروازه حریف نشد تا به اتفاق ذوب آهن دو تیمی باشند که در روز پنجم این مسابقات در گلزنی توفیق نداشته باشند.
در مقابل این دو تیم، استقلال های تهران و خوزستان موفق شدند دروازه حریفان خود را یکبار باز کنند تا دو تیم ایرانی باشند که در این مسابقات گل زده باشند.

 

  • دیرترین و قشنگ ترین گل

دیرترین گلی که در هفته پنجم توسط تیم های ایرانی به ثمر رسید، گلی بود که سلمان بحرانی بازیکن تیم استقلال خوزستان در دقیقه ۹۲ وارد دروازه تیم الفتح عربستان کرد.
همچنین می‌توان این گل را قشنگ ترین گل تیم‌های ایرانی در هفته پنجم هم به حساب آورد. گل زیبایی که با یک حرکت قیچی برگردان زده شد و باعث شد تا آبی‌های اهواز بازی باخته را در دقیقه ۹۲ به مساوی کشانده و ۸ امتیازی شوند تا در روز آخر شانس قابل ملاحظه ای برای صعود داشته باشند.

  • تعویض طلایی

تنها تعویض طلایی تیم‌های ایرانی در هفته پنجم هم مربوط به استقلال خوزستان می‌شود. سلمان بحرانی بازیکن جوان تیم استقلال خوزستان که بعنوان یک بازیکن تعویضی در دقیقه ۸۰ به بازی آمد، در دقیقه ۹۲ زننده گل مساوی و نجات بخش تیمش بود تا تنها تعویض طلایی تیم های ایرانی در آسیا باشد.

  • استقلال تهران با بهترین خط حمله

شاگردان علیرضا منصوریان با تک گلی که در ورزشگاه آزادی به الاهلی زدند تعداد گلهای زده خود در این رقابت‌ها را به عدد ۸ رساندند تا نه تنها بهترین خط حمله گروه خود را داشته باشند، بلکه در بین هر چهار تیم ایرانی دارای بهترین عملکرد در فاز تهاجمی باشند.
بعد از استقلال تهران ذوب آهن با ۶ گل زده در رده دوم قرار دارد و دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس با ۵ گل زده کمترین گل زده را دارند.

  • آبی‌ها با بهترین خط دفاع

دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان با دریافت تنها ۴ گل در ۵ بازی خود در این مسابقات در فاز دفاعی هم دارای بهترین عملکرد در بین تیم‌های ایرانی هستند.
این در حالیست که پرسپولیس با ۶ و ذوب آهن با ۷ گل خورده عملکرد چندان جالبی در فاز دفاعی نداشتند.

  • رضایی و طارمی بهترین گلزنان

کاوه رضایی با گلی که به تیم الاهلی امارات زد، تعداد گلهای آسیایی‌اش با پیراهن استقلال را به عدد ۳ رساند تا از این لحاظ با مهدی طارمی همتای خود در خط حمله سرخ پوشان برابری کند.
این دو بازیکن نه تنها با ۳ گل زده بهترین گلزنان تیم خودشان در آسیا هستند، بلکه بهترین گلزنان تیم های ایرانی در آسیا هم محسوب می‌شوند.

  • استقلال، پر کارت ترین

تیم استقلال تهران که در لیگ برتر کمترین کارت زرد و قرمز را در بین ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات دریافت کرده تا از این حیث خوش اخلاق ترین تیم این مسابقات هم باشد، در ۵ بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا با دریافت ۸ کارت زرد و بدون کارت قرمز، پر کارت ترین تیم ایرانی حاضر در این مسابقات است.
نکته جالب در خصوص استقلال این است که ۸ کارت زرد این تیم را ۸ بازیکن مختلف گرفته‌اند و گرچه این تیم هنوز هیچ بازیکن محرومی نداشته است، اما ۸ بازیکن این تیم در معرض محرومیت و از دست دادن یک بازی هستند و این شاید بزرگترین خطری باشد که آبی پوشان تهران را در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تهدید می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала