گزارش و تحلیل

دستگیری نیروهای داعش در خاور دور روسیه

© Sputnik / Russian FSBدستگیری نیروهای داعش در خاور دور روسیه
دستگیری نیروهای داعش در خاور دور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس امنیت فدرال روسیه فیلمی از عملیات ویژه در ساخالین منتشر کرده است که در چارچوب آن دو حامی گروهک تروریستی داعش دستگیر شدند.

براساس اطلاعات، این افراد برای حمله تروریستی بزرگی آماده می شدند. یکی از افراد دستگیر شده روس و دیگری از آسیای میانه است.
ضمن تفتیش و جستجو در محل اختفای مظنونین ، بمب های دست ساز ، مواد تبلیغاتی و کتاب های افراطی کشف گردید.
هفته گذشته در استان ولادیمیر ، کارکنان سرویس امنیت فدرال روسیه ، دو شبه نظامی را که با سازمان های تروریستی بین المللی در ارتباط بودند از بین بردند. همچنین اطلاع داده شد که یک گروه از افراطیون در کراسنودار بازداشت شده اند.
پیشتر نیکلای پاتروشف، سخنگوی شورای امنیت روسیه بیان داشت که تروریست های بین المللی ، استخدام شبه نظامیان در قفقاز شمالی را افزایش داده اند و در آنجا باندهای زیرزمینی فعالتر شده اند و سازمان اطلاعات تلاش های آنها برای ایجاد شبکه های تروریستی مخفی را ثبت کرده اند.
یوری شویتکین، معاون ریاست کمیته مسائل دفاعی دومای دولتی در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان کرد که عملیات های ویژه اینچنینی در کل روسیه انجام می شود.
البته تمامی اقدامات برای دستگیری اعضای احتمالی داعش ، در کل روسیه صورت می گیرد. و این یک نشان دیگر است از اینکه سازمان اطلاعات در ارتباط متقابل با سایر سازمان ها عملیات های ویژه ای برای کشف و دستگیری نمایندگان داعش انجام میدهند، یعنی کسانی که برای اجرای حملات تروریستی نه تنها در کشور ما بلکه در دول دیگر آماده می شوند.
وی اذعان داشت که نباید این شرایط را غم ناک تصور نمود و درعین حال نباید هوشیاری را از دست داد.
شویتکین گفت: " اگر در خصوص خطرات حملات تروریستی حال حاضر در روسیه صحبت کنیم ، به نظر من به هیچ وجه نباید اوضاع را غم ناک تصور کرد و باید هوشیار بود. این بدیهی ست. هوشیاری باید هم از طرف مردم و هم از جانب سازمان اطلاعات باشد. در کل تمامی اقدامات اکنون بدون شک توجیه شده و در جهت تضمین امنیت ملی کشورماست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала