5 اصل برای شکمی صاف و لاغر

© Fotolia / Syda Productions5 اصل برای شکمی صاف و لاغر
5  اصل برای شکمی صاف و لاغر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داشتن شکمی صاف و بدون چربی آرزوی بزرگ بسیاری از زنان دنیا است. اما باید دانست از دست دادن چربی با عضلات در ارتباط است. عضله سازی می تواند نرخ سوخت و ساز را بالا نگه دارد و در نتیجه شما لاغر شوید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، شما باید برنامه متداول مشخصی برای کم کردن چربی های ناحیه شکم داشته باشید، زیرا رژیم غذایی به تنهایی کافی نیست.
5 اصل مورد توجه برای شکمی صاف و لاغر در زیر آمده است:
1 — شکم چاق شما را زودتر بیمار می کند
به گزارش تحقیقات دانشگاه واشنگتن، افرادی که از چربی دور کمر قابل توجهی برخوردار هستند با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مواجه هستند.
در ابتدا دور کمر خود را اندازه بگیرید. در بانوان، اندازه 89 سانتیمتر و بیشتر خطر ابتلا به بیماری های مزمن را به همراه دارد.

2 — ژنتیک شما در لاغریتان تاثیر گذار است
برخی از نظر ژنتیکی چندان خوش شانس نیستند. بر اساس پژوهش نشریه Human Molecular Genetics ، پنج ژن متفاوت بر میزان چربی که در میانه بدن ذخیره می شود، بسیار تاثیرگذار هستند.
اما اگرچه، ژنتیک تنها بر استعداد دور کمر بزرگتر تاثیرگذار است و این سبک زندگی شما است که در نهایت نقش اصلی را ایفا می کند.

3 — عضله بسازید
بر اساس تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد، تمرینات قدرتی در مقابله با چربی، از عملکرد بهتری در مقایسه با تمرینات هوازی برخوردار هستند. در همین راستا، انجام تمرینات قدرتی سه یا چهار روز در هفته را مد نظر قرار دهید. با انجام ورزش شما می توانید در عین حال بین 25 تا 30 گرم پروتئین (معادل نصف یک سینه مرغ) در هر وعده غذایی خود مصرف کنید.

4 — کالری با کیفیت دریافت کنید
مواد غذایی کامل و با کیفیت مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، و گوشت قرمز تهیه شده از دام هایی که با علف تغذیه شده اند می توانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای از بین بردن چربی های شکم را در اختیار شما قرار دهند.

5 — سطح استرس خود را کاهش دهید
سطوح همواره بالای هورمون استرس کورتیزول نه تنها ذخیره چربی را تشویق می کند، بلکه آن را مستقیم به دور کمر ارسال می کند.
هفت تا نه ساعت خواب شبانه را مد نظر قرار دهید و تکنیک های تنفس عمیق برای کاهش استرس در محیط کار را فراموش نکنید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала