گزارش و تحلیل

روسیه می‌تواند شریک ایران در تولید جنگنده باشد

© Photo / Russian Defense MinistryRussian Army in pictures
Russian Army in pictures - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها در چارچوب نمایشگاه دستاورد های صنایع دفاعی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران و حسین دهقان وزیر دفاع نخستین هواپیمای آموزشی جت ایرانی با نام کوثر رونمایی شد

این هواپیما به سفارش و مشارکت نیروی هوایی ایران طراحی و ساخته شد. حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی مسلح ایران اعلام کرد: «تولید دو جت آموزشی می‌تواند مقدمات ساخت هواپیماهای سنگین در این کشور را فراهم آورد».

Иранский истребитель Qaher (Conqueror) F-313 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران بمب افکن دارای مشخصات اف -35 آمریکا را رونمایی کرد (عکس، ویدیو)
روحیه ایران جدی و قطعی است و شاید تا این کار وقت زیادی لازم نخواهد بود. با در نظر داشت آهنگی که ایران در تولیدات دفاعی دارد هواپیما های سنگین بعد از چندی به نمایش گذاشته شده و در تسلیح این کشور قرار خواهند گرفت. چون تحکیم و تکمیل مجتمع نظامی صنعتی برای ایران اهمیت دارد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این باره چنین گفت: «ما همواره اعلام کرده‌ایم که تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح ایران، تنها برای دفاع از کشور مان است و هیچ وقت علیه کشور دیگری بکار گرفته نخواهد شد چراکه ما قربانی تجاوز ناجوانمردانه هستیم و از هیچ‌کس برای تقویت نیروهای مسلح و ساخت موشک و هواپیما اجازه نخواهیم گرفت».

با وجود اینکه ایران این هدف را دنبال می‌کند که با دست خودش یک «ملک آسمان» را بسازد این کشور بی میل نیست در چشم انداز با مسکو، طرف دیرینه و مطمئن همکاری‌های نظامی — فنی خود مشارکت کند.

به گفته عماد آبشناس سردبیر روزنامه «ایران پرس» که بطور مرتب با بخش فارسی اسپوتنبک مصاحبه می‌کند، علاقه ایران به فناوری های هوایی روسیه را می توان با همکاری دفاعی دو کشور متحد کرد، نتیجه این کار ممکن است تولید مشترک مدل های صادراتی جنگنده ها باشد. عماد آبشناس در ادامه چنین گفت:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала