آوارگی نیم میلیون عراقی به خاطر آزادسازی موصل

© Sputnik / Rafael Daminovآوارگی نیم میلیون عراقی به خاطر آزادسازی موصل
آوارگی نیم میلیون عراقی به خاطر آزادسازی موصل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز عملیات آزاد سازی شهر موصل تاکنون نیم میلیون عراقی از شهر آواره شده اند.

به گزارش اسپوتنیک خبرگزاری ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره اطلاع داد: استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک بیان داشت که لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق تعداد آوارگان شهر موصل از آغاز عملیات آزادسازی این شهر را حدود ۵۰۰ هزار تن برآورد کرده است.
وی گفت: شرکای ما در بخش امور بشردوستانه طی ۲۴ ساعت برای گسترش و توسعه اردوگاه‌ها برای اعطای پناهندگی به هزاران تن از کسانی که احتمالا طی هفته‌های آتی از موصل خارج می شوند، تلاش می‌کنند.
دوجاریک به نقل از گراندی گفت: حدود دو میلیون نفر از آغاز جنگ کمک‌ دریافت کرده‌اند و نهادهای بشردوستانه حاضر در خطوط مقدم جنگ غذا، آب و پناهگاه و امداد و کمک پزشکی رادر اختیارشان می گذارند.
گراندی افزود: عملیات نظامی که بخش قدیمی موصل را هدف قرار می‌دهد هنوز آغاز نشده است و غیرنظامیان با خطرات هولناکی مواجهند.
وی در بیانیه‌ای گفت: جنگ در غرب موصل با جنگ در شرق آن تفاوت دارد و دشوارتر است. بسیاری جراحت‌های خطرناکی برداشته‌اند، منازل نابود شده، انبار مواد غذایی به سرعت درحال پایان یافتن است و خانواده‌ها به دلیل نداشتن آب شرب کافی جانشان در خطر است.
وی در ادامه بیان داشت که موصل بالاترین امکانات خودرا از دست داده است و غیرنظامیان با خطرات زیادی مواجهند.
در همین راستا، هوشنگ محمد، مدیر مرکز هماهنگی مشترک بحران‌ها در کردستان عراق اعلام کرد که از آغاز عملیات موصل تاکنون ۱۶۴ هزار آواره به این اقلیم رفته‌اند.
وی گفت: آوارگان در اردوگاه‌های استان اربیل و دهوک اسکان داده شده‌اند. اردوگاه‌های استان اربیل پر شده و دیگر نمی‌تواند از آوارگان استقبال کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала