متهم شدن سازمان سیا به دست داشتن در حملات سایبری در سراسر جهان

© AFP 2023 / Saul Loebمایک پامپئو رئیس جدید سازمان سیا شد
مایک پامپئو رئیس جدید سازمان سیا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان امنیت سایبری شرکت آمریکایی Symantec ،گروه هکری Longhorn را که مرتبط یا سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) محسوب می شود، به سازماندهی حملات سایبری در 16 کشور جهان متهم کردند.

طوری که اسپوتنیک خاطرنشان می سازد، به گزارش کارشناسان ، در 40 حمله مطالعه شده توسط آنها به کشور های اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا ، از ابزارهای فاش شده توسط سایت ویکیلیکس در جریان انتشار آرشیو ابزارهای هکری سازمان سیا تحت عنوان Vault  استفاده شده است. از جمله، ابزارهای مورد استفاده Longhorn برای هک گوشی های هوشمند ، رایانه ها و دیگر وسایل موبایل، دربحث ها بین ماموران سازمان سیا دیده می شود که سایت ویکیلیکس آنها را منتشر کرده است.
کارشناسان شرکت آمریکایی Symantec طی سه سال اخیر مراقب فعالیت گروه هکری Longhorn بوده اند. اریک چن (Eric Chien) ، سخنگوی این شرکت تاکید کرد نه شهروندان بلکه موسسات دولتی در زمینه های امور مالی، انرژی ، آموزش و کنترل منابع طبیعی از جمله قربانیان Longhorn بوده اند. برخی از موسسات و تاسیسات آسیب دیده متعلق به متحدان امریکا در اروپا بوده است.
در این میان تعدادی از رسانه ها از جمله Mashable و فایناشنال تایمز" فعالیت Longhorn در رابطه مستقیم با سازمان سیا دانسته اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала