گزارش و تحلیل

گام های موفق آمیز در طراحی موشک برای سامانه اس-500

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationارزیابی نشنال اینترست از توانمندی سامانه اس-500: سلاحی مرگبار
ارزیابی نشنال اینترست از توانمندی سامانه اس-500: سلاحی مرگبار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به زودی نیروی هوافضایی، سامانه پدافند چشم انداز در اختیار خود خواهد داشت. این خبر را ویکتور بوندارف، فرمانده نیروی هوافضای کشور به خبرنگاران اعلام نمود.

سنگ مانع در روند پرداخت اس -300 - اسپوتنیک ایران
تست: آیا همه نکات در رابطه با تحویل اس 300 به ایران توسط روسیه را می دانید؟
وی در بخشی از مصاحبه گفت:"سالانه ما پنج سامانه اس-400 و سیستم رادار دریافت می نماییم. چنین سرعت عمل مورد پسند ما است. توسعه کار ادامه دارد و ما همراه با صنعت پیش می رویم.همچنین هم اکنون جدید ترین سامانه اس-500 با سرعت طراحی می شود و قریب الوقوع در اختیار نیروهای پدافند هوایی قرار خواهد گرفت".
پیشتر سرلشکر ولادیمیر لیاپوروف، رئیس آکادمی نظامی مدافعه هوافضایی اظهار نمود که نیروهای مسلح دیگر به آموزش افراد نظامی برای فراگیری سامانه اس-500 اقدام نمودند.
سامانه اس-500، نصل جدید سیستم پدافند هوایی "زمین-هوا" است. چنین سیستم، مجموعه گیتی می باشد که برد، ارتفاع و شعاع رهگیرش 600 کیلومتر است. سیستم مذکور می تواند همزمان 10 موشک بالیستیکی را که دارای سرعت 7 کیلومتر در ثانیه است از بین ببرد و همچنین هواپیما، بالگرد و موشک بالدار را.
ویکتر بارانتس، مصاحب نظامی رادیو Sputnik ،ویژگی های سامانه چشم انداز اس-500 را مورد تفسیر قرار داده که توجه شنوندگان به آن جلب می نماییم.


"طبق برنامه ستاد مشترک، سامانه اس-500، محور سیستم واحد پدافند هوایی و موشکی خواهد بود. بنابرین، سامانه اس-500 هدف را از فضای نزدیک رهگیر خواهد کرد و برای این سیستم از بین بردن موشک بالیستیک قاره پیما، مشکل نخواهد بود. در قیاس با اس-400 ، "تصمیم جداگانه در جهت نابودی اهداف" در سامانه اس-500 بیشتر اجرا شدنی است. یعنی سامانه جدید با موشکهایی که اهداف گوناگون دارند مجهز خواهد شد. علاوه بر این اس-500 می تواند ماهواره هایی که در مدار پایین هستند رهگیر کرده از بین ببرد و همچنین کلاهک های مانوری موشک با موثریت بیشتر از بین خواهند رفت. پارامتر بسیار مهم سامانه اس-500، برد این سامانه است. هدف در ششصد کیلومتری از سامانه مورد هدف قرار می گیرد. امروز هیچ کس چنین سامانه را ندارد. قدم مهم و تأثیرگزار در طراحی موشکها برداشته شده است. فقط نیاز به آزمایشهای بیشتر برای تکمیل اجزاء آن است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала